torsdag 30 november 2017

Så kom snön och om första advent.


Så stämningsfullt när snön började falla vid niotiden idag morse...

Jag menar bättre inramning till ett gran landskap kan man ju inte få...




Idag har vi fått hem juliga blommor.
Jag har gjort fler ljusgrupper och dörrkransar.
Bundit buketter och gjort beställningar.

Och nu är tanken att jag ska jag klättra upp på vinden och leta rekvisita till julskyltningen som närmar sig med stormsteg...


På 1.a advent är det julskyltning här hos oss i Knäred och vi på Tulipa bjuder på glögg och pepparkaka och en julpiffad butik.

På lördag efter stängning täcker vi nämligen för fönstren och har det så där hemligt som vi brukar ha...

Gammaldags julskyltningskänsla med andra ord.

På söndag när det är julskyltning är det också lite julmarknad runt omkring butiken med eldkorgar och knallar.

Hoppas vädret bjuder på sitt bästa då.



Granarna är ca 1,40-1,50 m för er som undrar över det.


Firework belysningen är bara såååå fin och finns i tre storlekar i butik och nätbutik.


Julrosor och snitthyacinter.
Tänk nu är denna mysiga tid äntligen här då allt får lysas upp och dofta jul och vara pyntat och ombonat.
Äntligen "får" man börja tända stjärnor och slingor...
Ja ikväll måste jag försöka komma till skott hemma. Få det uppstyrt på adventsstjärne fronten



Alldeles ljuvliga aprikos och vita amaryllisar i det fina vinterlandskapet.

Ja som ni kanske ser så säljer vi julgranar också.

Gården är en extra mysig plats när granar och snö dekorerar den.

Här på gården kommer det att sättas upp små stånd på lördag inför söndagens julskyltning då det blir försäljning även här ute, arrangerat av Knäreds Samhällsförening.

14-18 är det som gäller denna första advent.

Och på Hotell Freden nästan granne med oss är det adventsfika som står på menyn mellan 14-18.


Och jag har gjort upp granar och annat så hoppas ni kommer förbi.

Nu, mot vinden.

Kram M

Inga kommentarer: