måndag 20 november 2017

Om julstrumpor och granar och sånt.


Godkväll.

Hoppas veckan börjat bra!

Jag har haft fullt upp idag.
Många paket som skulle styras upp och kransar och granar skulle tillverkas.
Fortsättning på det följer så klart imorgon då det ska fixas klart inför adventspysslet i butiken.

För på onsdag och torsdag kommer det tjejer som ska skapa!

Egentligen skulle jag bakat lite ikväll också men nej...nu tyar jag inte mer idag.

Imorgon är en annan dag.😊


Ni som är sugna på en gran, ni vet väl att ni kan köpa en färdigklädd sådan i butiken?
Jag har inte många då det inte handlar om masstillverkning och fötterna ska också gjutas så klart så det är ett litet projekt dessa granar men jag försöker just nu ha någon eller några till försäljning varje dag för de är ju så fina och ni gillar dem verkligen!
Roligt.


Kransar inför advent hittar ni så klart också hos oss!


Alla är olika...



Kolla vilka fina julstrumpor jag lagt in i nätbutiken idag.


Brukar ni hänga upp julstrumpor hemma hos er?

Här gör jag det...
Ett år glömde den sönder arbetade mamman det och det gör hon aldrig om för det var nära att den julaftonen aldrig repade sig igen...haha...
Och det vill man ju verkligen inte göra som repris!
😉


Kram från mig och Tack för att ni läser.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är verkligen en pärla! Blir så inspirerad av att läsa din blogg. Granarna du har gjort är ju sååå fina! Visst är det hönsnät i stommen? Men hur fäster du grankvistarna, med grön ståltråd? O börjar du nerifrån o går uppåt?
Kram Jenny

Tulipa sa...

Åh men tack! Vad roligt!!!

Ja visst är granarna underbara))
Jag har hönsnät som stomme som jag formar.
På det mossa och ovanpå granris.
Jag binder på allt med spoltråd.
Börjar nerifrån och upp med granriset.

Lycka till!

Kram Mariette

Anonym sa...

Tack så mycket! Får bli helgens projekt!