tisdag 28 november 2017

Ljusgrupper och sådant.


Regnet slår mot rutan och det är blött, mörkt och kallt.
Inne doftar det av mossa, granris, kanel och julens blommor.

Jag längtar verkligen tills man får tända alla adventsljus hemma...

Ska plocka fram lite ur skrubben ikväll och förbereda om det hinns med.


I butiken har jag gjort lite ljusgrupper idag...


Det var så fin konsert i kyrkan igår, Musik i vintertid med Robert Wells och Sofia Källgren, och lite roligt att sitta allra längst fram så man verkligen kunde se när Robert Wells spelade.
Jösses han är ett med sitt piano...
Fingrarna bara flög fram...
Och Sofias röst är magisk...
Inte var det många låtar Robert Wells behövde noter till heller...

Helt otroligt.

Och så var det såååå mäktigt med ljussättningen i kyrkan
 och ljudet,
 ja allt.

Super!


Krans med naturmaterial i hjärtform, som många gillar.


Ljusgrupper gör jag i både antika skålar som nya.



Och som jag visat på både instagram och facebook idag så finns nu dessa skönheter i butiken.
Multiamaryllis i vitt.

Förtrollande vackra...

(bild från tidigare år)


Jag ska ta hem min vita idag och sätta den i den största Sturehofs krukan.
Det är tradition.

Och på dem vill man hålla.
Ibland.
😊

Kram!

Inga kommentarer: