söndag 19 november 2017

Lite förberedelser innan hektiska veckor drar igång!


Här hemma doftar det idag av pepparkaka.
Jag bakar och fixar och sköter jobb.

Tog mig en promenad också, egentligen hade jag inte alls tid men man måste få unna sig...
Viktigt om man ska orka allt, även om det man gör är roligt så tar det så klart på krafterna.

De kommande två veckorna är fullspikade för mig så därför började jag igår att sätta upp lite adventsbelysning., dock enbart på ovanvåningen.

MEN, lugn hörrni, de är släckta igen!

Jag ville bara visa er.

Jag tjuvstartar inte.
För min magkänsla säger att de ska tändas till advent (några dagar innan funkar utmärkt för mig 😊)
Sen får andra göra precis som de vill men det är en stor glädje att tända dem när det är adventsdags.

Det är lite högtidligt tycker jag...


Dessa pappstjärnorna heter Polstjärna och finns i nätbutiken.


Framför dem har jag hängt de vita pappstjärnorna på snöre från House Doctor.


När kvällen är mörk...

Lite mysigt på pianot.


Jag har också hunnit fixa min adventsljusstake från Tine K.

I år blir det med glitterströssel, nötter och rosa torkade pioner och hortensia.




Ser ni valnöten?!
Den är underbar tycker jag!

Som en stor lyxig godisgömma...




Så fin som ett smycke!


Skönt att ha hunnit en liten aning här hemma denna söndag men alla stjärnor osv som ska fram på nedervåningen får jag ta om en dryg vecka och plocka fram ur skåp och gömmor.

Nu laddar jag för adventspysslet i butiken nästa vecka.

Och på tal om det så håller jag på med lussebullar just nu.
Det är dags för dem att åka in i ugnen.

Hoppas helgen varit toppenfin.
Lite lite snö har vi ju också fått!

Mysigt!

Kram M

Inga kommentarer: