tisdag 14 november 2017

Julinspiration från förra året.


Det jag tänker på allra mest just nu är så klart advent/jul.

Kanske för att jag har butik så det blir naturligt
...eller är det så för dig som inte har butik också..😊?

I alla fall, idag bjuder jag på lite julinspiration,
från förra året.



Multihyacinter i min antika skål...

Stora Sturehofs krukan bakom ska alltid få en ståtlig amaryllis planterad i sig och förra året var det en röd multi amaryllis.

Underbara!





Jag hade en julgran i uterummet förra året...



Julens blommor alltså...
Magiska...




Olivia gjorde ett pepparkakshus som var i två våningar och med så många fina detaljer och en massa kristyr...😊










Min dörrkrans hemma förra året såg ut så här...


Adventsljusstake från Tine K.



Förra julen hade jag en stålring med mjuken i mitten fönstret i köket.
Tror det blir likadant i år.

Visst längtar man efter att få tända alla adventsbelysningar?

Och snart är det dags.
😊

Hoppas du fick en liten dos av julinspiration.

Kram Mariette

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Så fina bilder på allt vackert du gör. Du är verkligen duktig& du inspirerar mycket.
Ha det gott. Kram Helene

Tulipa sa...

Ååhhhhh...tack snälla Helene!!!! Så fint skrivet.

Kram Mariette

Liselotte sa...

Vad mycket fina juldekorationer. Jag tycker också det är kul och ser fram emot att pynta inför julen. Du ger mycket inspiration.

Tulipa sa...

Tack Liselotte! Vad roligt att höra!

Ja nu vill man mycket...om man är en sån som gillar att fixa och dona.

Ha det fint!

Kram Mariette