söndag 22 oktober 2017

Vi drog till skogs.


Regntunga moln och blygrå himmel till gyllene löv.
En riktig hösthelg med allt vad det innebär har vi just nu.
Vi eldar i brasan här hemma, tänder massvis av ljus, lyssnar på musik och jag har varit en hel del i skogen också, både sprungit och promenerat. Prasslat bland löv och plockat kastanjer.

Hösten har ett vemod av vackert som är svårslaget.
Och jag älskar hösten med allt den har men det är avsaknaden av ljus jag har lite svårt för.
Jag blir tröttare helt enkelt.

Men, man vänjer sig. Boar in sig och livet ställer in sig på höstläge helt enkelt.



Vi tog en tur ut idag till detta hus (ägs av familjen)...
Ett ödehus som nog varit ganska fint en gång i tiden.

Nu har i alla fall tiden stannat där och jag tog några bilder.
Och så fotade vi bla mössan och sjalen som finns i nätbutiken.

Paraply, handskar och pepparkakor också))


Idag tänkte jag göra en gryta som får stå och puttra och baka en äppelpaj.
Höstsaker som värmer själen och får årstiden att vara mjuk och fin.


Får man börja smaka på pepparkakorna nu?!😊

Tror jag ska läsa lite i min bok idag också...jag har så svårt att komma till ro med böcker så det är verkligen skärpning på den punkten känner jag.
Att ta sig tid att läsa och koppla av, stänga av och logga ut, är viktigt men tyvärr väldigt försummat av mig numera...
Jag som alltid varit en bokfantast! Jag måste ta tag i det. 
Böcker berikar själen så är det.
Det är verkligen inte bara internet och sociala medier som ska få fylla den tid man har över...
För mycket av den varan gör en inte lyckligare heller.
Lite distans till allt det där behöver man verkligen.




På bilderna har jag på mig grå mössa NoName Sweden och sjal från Lo-ika i svart.


Lite av ljusmyset hemma...


Och min ljus och pumpasamling i fönstret på ovanvåningen...


Trevlig söndag och hoppas ni njuter av en skön helg.

Inga kommentarer: