måndag 23 oktober 2017

Maxad mysdos.


Sista veckan med sommartid och jag behöver all mysdos jag kan få i form av slingor och ljus och lampor.

Hösten blir helt klart mer levande när den lyses upp.

Vi har fått hem stearin liknande elektriska ljus (alltså inga batterier till dessa!) och de är så fina att ställa i små arrangemang eller i all sin enkelhet på ett bord.


Jag satte ett på vårt glasbord invid fönstret igår kväll i stora rummer och hjälp så fint det blev...
"Lågan" rör sig aningens, inte för mycket!!, och ljuset har ett behagligt fint sken.

Och inte behöver man vara rädd att man glömmer att släcka det))


Några bilder när det började skymma...


Här har jag gjort ett arrangemang med bär, lärk, äpple, granris, mossa och lerkrukor (under tak i vårt uterum) och satt ljuset på plast på ett fat.


En annan fin belysning är pappstjärnan Polstjärna...
Även den är nu inlagd i nätbutiken.


Fler än jag som längtar tills advent...😊

När man får hänga upp sina stjärnor, äta pepparkakor och gå all in utan att någon blir arg och måste kommentera..."det är för tidigt..."))
😉




Idag har jag beställt hem mer smycken, hämtat hem mer belysning och så kör jag på och fixar dekorationer inför Allhelgona,

Nedan ser ni en variant...


Ha en mysig måndags kväll!

Inga kommentarer: