lördag 16 september 2017

Kransar och slingor.


Att njuta av hösten kan vara i form av tex en härlig höstkrans!
Sånt som bara kan vara just nu.

Och visst är det vackert...

För det är ju just detta som är NU
 och som inte finns i tex mars eller april som gör att våra årstider blir speciella och har sin egen unika känsla och charm...

Jag har försökt göra upp lite kransar inför helgen men en krans tar ju lite tid att binda så man vet aldrig om det finns någon färdig när man kommer till butiken...(Men denna årstiden försöker jag ha färdiga...)




Denna nedan är bunden på en speciell stomme från Eldgarden som jag också lagt in i nätbutiken.


Det är en speciell bredare metall stomme som är smidig att binda på.
Eller att vira in rankor, fästa grenar osv på...


Så här ser de ut och finns i två storlekar.


Nu har vi också fått hem uteslingor som efterfrågats och som tex kan viras runt de snygga tagliatelle kloten!
Eller piffa din balkonglåda och lys upp kommande mörkare dagar på...


Härlig lördag fina ni!


Hösthälsningar!

7 kommentarer:

UlricaA sa...

ÅH kan du lägga undan tre slingor åt mig????? är ju så skönt med såna häruppe i kolmörkret!

Anonym sa...

Är slingorna batteridrivna?
Jessika

Tulipa sa...

Ulrica, jag lägger undan tre stycken till dig!

Jessica, nej det är inte batteridrivna slingor utan kontakt, och utomhusbelysning.

Kram M

Liselotte sa...

Vilka fina kransar du gör. Jag önskar jag hade bott lite närmare, då hade jag kommit och köpt några med en gång. Jag har skickat efter fyra klot från din butik. Jag har monterat dem i dag och satt ut dem. Jag är så nöjd med dem. Jag håller på med en köksträdgård. Det återstår en hel del men det börjar arta sig. Kloten kommer att göra sig så bra bland allt det andra.

Tulipa sa...

Vad härligt att höra Liselotte!
Och så roligt att fixa en köksträdgård, det är ju ett ganska rejält projekt det.

Tack för dina fina goa ord.

Hoppas du haft en skön helg med trädgårdstid i solen.

Kram Mariette

Liselotte sa...

Jag fick tid att greja i köksträdgården i helgen. Det blev så fint. Jag blev så glad när jag kom hem i dag. Jag fick besked att glaspaviljongen kommer på måndag. Jag är så sugen att skicka efter en sådan där ljusstake som du fotat i senaste inslaget. Den skulle passa fint i paviljongen. Hoppas det löste sig med datorn.��

Liselotte sa...

Jag fick tid att greja i köksträdgården i helgen. Det blev så fint. Jag blev så glad när jag kom hem i dag. Jag fick besked att glaspaviljongen kommer på måndag. Jag är så sugen att skicka efter en sådan där ljusstake som du fotat i senaste inslaget. Den skulle passa fint i paviljongen. Hoppas det löste sig med datorn.��