torsdag 17 augusti 2017

Så var det vardag för fullt igen.


Så var det vardag för fullt.

Skola, jobb, tidiga morgnar och vardagsmaten är det som får stå på bordet om kvällarna, inga mer utsvävningar till vardags längre alltså...😉
Jag försöker hålla kvar i lite sommarkänsla med härliga promenader genom skogen om kvällarna, att hänga ut tvätt när solen skiner (finns väl inget mer väldoftande än tvätt som hängt ute!) och så bjuder ju solen till nu också.
Tack för det vädergudarna. 
Tänk om man skulle få hoppas på en fin väder helg också...😊


Alltså i flera flera år försökte jag få höstanemoner att trivas hos oss.
Jag planterade och planterade och blev lika besviken varje år när det visade sig att inga kom upp, men sen så...skam den som ger sig och nu har jag dem i ett par rabatter i alla fall.
Så ljuvligt söta dessa rosa oskuldsfulla finingarna.



En clematis har greppat tag om klotet  från Trädgårdsverkstan...


I grönsakslandet väller det över min Buddha...


I år är dillen tacksam att odla.
(vissa år får jag knappt något alls..)
Och de är ju så vackra att klippa av till buketter (och gott i sallad mm)


På skuggsidan där det bara är förmiddagssol trivs bla phloxen...



Ikväll är det äääntligen Sommar med Ernst!
(förra veckan var det ju inställt pga av sporten..., snopet alltså...)

Hoppas ni haft en bra dag!
Kram M

Inga kommentarer: