lördag 26 augusti 2017

Formex, del tre och sneakpeak på höstens inköp!


PB Home...


Hej på er lördag.

Här kommer sista lilla inlägget från Formex.

PB Home är en stor favorit till butiken.
Jag älskar deras saker och inredningsdetaljer med stil och klass.



Dessa ljusstakar hörrni...
Såååå fina!
Tunga rejäla (inget krimskrams).


Älskar deras kuddar och valde ut några favoriter...


Mässing är fortfarande väldigt stort.
Dessa mässing krukor från PB Home är ett litet exempel på vad som komma skall...

Och guldskimmer i kuddar och senapsgult...
Så härligt höstmysigt!


Denna säsongen tyckte jag att Nordal bjöd på sååå mycket fint i sin kollektion.

Deras härliga skinn kommer bla i nyansen nedan...


En gulskimrande nötgömma...😊


Tjusigt eller hur.
(det är alltså öppningsbara...)
Så snyggt att ha på bordet och gömma godis, nötter, värmeljus eller vad man nu vill i...


Hängande ringar till kronljus i mässing som är lite bredare...


Jag tycker jag har hittat så mycket fina julsaker i år också.

Jag kan väl säga att det blir en del granar.
Silhuetten av en gran i tex vitt som på bilden ovan hur fint är inte det som vackert vinterpynt på ett sidobord eller i ett fönster...

Jag älskar granar, stjärnor, ljus och snöflingor om vintern.
(Är inte någon tomtefantast direkt...)

Igår förmiddag ägnade jag några timmar åt att lägga min order på julens belysning...

Har faktiskt tagit en hel del tid sen jag kom hem från mässan att komplettera och beställa allt jag inte hann med uppe i Stockholm.
Inköpen är inte gjorda i en handvändning.😊


Snygga vaser med avtagbart lock.
Coming soon!
💚


Och så några små bilder från Lo-ika som exempel på vad som kommer...

Lo-ika hade väldigt många fina sjalar i sin nya kollektion.

Bla creppade med pälstoffs som är så snygga till bla en kappa.
(ingen bild på dem här)

Kommer till butiken i svart, dimrosa och mättad vacker röd...

Sjalen ovan är en annan ny modell för säsongen som jag köpt hem just i grönt.
Riktigt fin kvalitè på dem också.


Höstens måste är ju långkoftan!

Denna gröna väntas hem och med matchande halsband som skymtar med grön toffs.☝


De sköna tishorna kommer bla i denna nya färg och mönster ställning.
Så snyggt grön!

Och så bara en liten sneak peak till på vad jag beställt från Lo-ika...

Nämligen denna sköna stickade tröjan.



Nu ska jag avsluta här.

Men som en sammanfattning så är det så galet mycket fint som ska göra hösten till en härlig sådan i min butik!

Jag har också en annan ny spännande leverantör på G men den har jag inte fått klartecken från ännu till hundra procent så den får jag vänta med att skriva om...

Happy Lördag fina läsare och glöm inte erbjudandet i nätbutiken denna helg!

Kram M

5 kommentarer:

Gudrun sa...

Så mycket fint!!Tyckte det stod mitt namn på den stickade tröjan:-))
Spännande höst.
/Gudrun

Tulipa sa...

Tack! Visst är det mycket höstmysigt att se fram emot.
Roligt!

Ha en fin kväll och en skön ny vecka.

HotellFreden sa...

Lägg undan en kofta och en stickad tröja :)

Tulipa sa...

Det fixar vi Ulrika))
Hoppas de kommer denna veckan men jag vet inte säkert...

Kram!

Unknown sa...

Lägg undan en kofta och en stickad tröja :)


หนังตลก