onsdag 2 augusti 2017

Falkenbergs Strandbad


Sommardagarna går.
Jag försöker varva ledighet med lite jobb.
Försöker ställa om hjärnan till att tänka på annat.

Som att bara vara i nuet.

Njuta av nu.

På vår bröllopsdag åkte vi till Falkenbergs Standbad.
För så klart måste man fira sin bröllopsdag!
Det var en härlig känsla att ha sin första.💗



Här på Falkenbergs Strandbad sprang jag inte runt med systemkameran så det får bli några bilder från min i-phone.

Och vi hade det så härligt!

Som en oas av vilsamhet och lite lyx i livet.



Vi kom i ganska god tid innan vi fick checka in för vi ville utnyttja dagen och äta lunch innan den inbokade spa tiden kvart över tre.
Och så hade vi en himla tur och fick checka in på vårt rum med bra tid innan vi skulle 😊, och åt sedan lunch på stället med bagaget på plats.

Sen försvann bara tiden...

Nyrenoverat och superfint var det, och Ivory spa upplevelsen tog ca två timmar och innehöll bla hamam, lerinpackning, olika bastu och bad mm...

Lyxigt var det och som att hamna i en bubbla av vilsamhet och avkoppling.

Efter spa inbokningen hade vi sen ganska gott om tid att utnyttja den öppna spa avdelningen innan middagen, vilket var klokt då man absolut inte vill stressa.

Vilket ju verkligen är det sista man vill på ett sånt här ställe!

Därför hanns det med ett glas vin vid poolen innan mera bad och bubbel...😊








Efter frukost på måndag morgonen tog vi en runda ut på piren men vädret var allt annat än det som lockade till strandliv så vi checkade ut och passade på att fara vidare och fixa ärenden.



På måndagen var vi hemma framåt kvällen igen och då var det upp till jobbet och sen somnade jag som en stock vid tio.

Det tar på krafterna att bli behandlad och ligga i varma bad...haha...

Lycka att ha fått fira sin första bröllopsdag.

Livet blir verkligen inte sämre, det blir bara bättre och bättre!

Idag har vi varit på härlig utflykt i trakterna runtomkring.

(på instagram uppdaterar jag flitigare just nu)


Hoppas augusti börjat bra.

Kram från mig.

2 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Å, det såg verkligen fint ut! Jag gick förbi där förra sommaren så det var kul att få se på dina bilder hur det såg ut där inne!
Stort grattis till er första bröllopsdag!

Kram // AH

Tulipa sa...

Tack snälla du!

Jag rekommenderar det verkligen när man vill lyxa till det i vardagen, fira något eller bara unna sig.

Inne i spa avdelningen där de hade behandlingarna var det så otroligt fint med mycket mosaik marmor i "guld"...mmm...så fint...Men där hade jag förstås ingen telefon med))

Vackert var det i alla fall.

Kram Mariette