onsdag 5 juli 2017

Så vacker sommaren är!


Sommar ute, sommar inne.

Jag plockar mina små buketter och fyller krukor, urnor och vaser.

En kakelplatta från Tine K får gärna vara underlägg och några sommarstenar från förra årets utflykter får vara med.
Vi har ju ännu inte hunnit eller kunnat göra några sommaräventyr i år utan bara jobbat, på jobb och hemma med huset, men det kommer.

Det kommer snart lite lediga dagar att ladda batterierna på och jag kan säga jag har väntat på dem länge känns det som.
Redan i vintras kände jag sorg över att inte komma iväg någonstans och få ett avbrott men snart får jag känna sommar på riktigt och det ska bli underbart.
Inte mycket som slår den känslan.

Har stressat som en total galning senaste tiden och därför var det så välbehövligt med en eftermiddag idag i solen att få varva ner på.

Två goa vänner som jag liksom inte bjudit på över ett år (hmm....) kom över och vi fikade med solen i våra ansikten och bara var några timmar.

Guld för kroppen!

Jag bjöd bla på Leilas kokostosca...


Min utsikt in mot stora rummet just nu...
Har parkerat mig vid köksbordet med datorn och bloggar lite...

Och så tänker jag, men herregud, bloggen behövs ju inte längre för alla kollar instagram istället...
Men alltså, jag har lite svårt att sluta ändå...
För jag tror nog ni är några som gärna kollar bägge eller kanske tom "bara" läser bloggen...



Solsken på symaskinsbordet.
Och små "skruttäpplen" plockade på gårdagens kvälls runda hamnde bland stenarna...


Fina silverblänket i stålkulan från Eldgarden, som finns i min butik, ligger just nu här i denna blomsterkruka och i fågelbadet simmar små rosor.
Så vacker sommaren är!




Vår vakthund!
😉


Just nu kan jag inte se mig mätt på denna vyn.
Jag ÄLSKAR när rosenbågen blommar och det doftar så gott när man går här under...


Nu ska jag planera vad jag ska handla till Erics kalas på fredag kväll, det blir tårtbakning imorgon efter jobbet och lite andra förberedelser och sen mys under en filt till nio serien på TV4.
"Kvinna inför rätta". Så bra!
Älskar brittiska serier.

Hoppas ni haft en fin dag!

Kram M

2 kommentarer:

Jennifer sa...

Jag läser bara bloggen, och tycker den är jättefin!

Tulipa sa...

Vad glad jag blir att du skriver så.

TACK!

Det gör att jag känner mig motiverad när det kommer så fina rader...

Ha en riktigt skön helg!

Kram Mariette