lördag 22 juli 2017

Puerto Banus.


Havet.
Vad jag älskar havet.


Min Odd Molly var perfekt att ha och svepa runt sig ovanpå bikinin dessa varma dagar vid vattnet...
Som en kappa...


Vi flög till Malaga tidigt en onsdag morgon från Köpenhamn och på flygplatsen i Spanien hämtade vi sedan ut våra förbokade hyrbilar och körde iväg i den ganska, om jag säga så, galna spanska trafiken...de kör inte riktigt som vi gör...haha...Men det var inte jag som körde som tur var för jag hade fått panik av alla bilar och filer och att folk körde som galningar, men det var en parentes, jag är ju en lantis och inte van vid sånt...
😊

På eftermiddagen kom vi fram till Puerto Banus, 7 km utanför Marbella. Puerto Banus är ett populärt och ganska "inne" ställe med en lyxhamn och förut var det en fristad för kändisar, men numera har många flyttat till nya mer avskilda ställen... (vi lyckades dock se två svenska kändisar..hihi...) Här var det lyxigt på strandpromenaden och mycket exklusiva märkesbutiker i centrum och lägenheten vi bodde i var underbar med en kort promenad till stranden och med pool och takterrass som gjorde att man bara ville tillbringa de ljumma kvällarna där för bättre kunde man inte ha det!
Vi var i paradiset!

Att laga egen mat på utegrillen på senkvällen när det började svalna av, -ett äventyr bara att botanisera i matbutikerna och göra stora ögon inför allt gott och annorlunda de hade mot Sverige, att öppna en flaska vin, sätta på lite musik, sitta länge och äta och prata och bara ha det ljuvligt skönt.
Det var vad vi hade.

Ni vet när man vill stanna tiden..?
Så var det då...


Första morgonen på väg ner till stranden...bleka efter den svenska sommaren...😉


Soldisig förmiddag men tokhett ändå).


Såå många försäljare som gick omkring här på stranden och sålde saker...
Rebecka och jag nappade på samma fina sak (som vi sen hittade på den lokala måndags marknaden inne i Marbella två dagar senare, så bra marknad förresten!, och där var samma vara till under halva priset mot vad strandförsäljarna tog här), men det är klart man kan få ut andra priser till turister på en dyr semester ort med strandfolk än på en inhemsk marknad. Och vi blundade för det, gjort är gjort, och gjorde fina fynd på Marbella markanden och var supernöjda!
Vi ångrade bara sen allt vi inte köpte...haha...

Någon som var så fin i sina flätor som gjordes här på stranden var Nova...



Citronträd på terrassen och Tine K palma handduk som är så bra som sarong också!
Alltid i min strandbag.
(även denna handduk är på rea i nätbutiken/butiken!)



En eftermiddag åkte vi in till Marbella för att besöka den gamla stadsdelen, Marbella Old Quarter, och vandra runt i lite butiker och gå på strandpromenaden.
Min man skulle också passa på att klippa sig och här var det service.
Pronto!


Vilka soffor...så vackra...

En liten sittrunda där för att svalka sig mot solen blev det...


Gamla Stan Casco Antiguo, grundades under romartiden och kallades ursprungligen Salduba, saltstaden.



Fick en känsla av New York när vi passerade denna matbutiken/delin som inte hade någon vägg uppe...
Såg så inbjudande ut...


Vackra gator att gå på...
Man njuter av att se så fint både uppåt och neråt))!

Här blommade bougainvillean i gränderna, citrusträden var överallt och tvätten hängde på tork ovan de smala gatorna.
Ska ni till Marbella måste ni besöka Gamla Stan. Fast kanske inte precis under siestan som vi gjorde men mysigt och fint så ögonen tindrade och for över allt var det))😉


Kyrkan man fick gå in i i Gamla Stan...

Lo-ika örhängena var så klart med mig i packningen till Spanien!



Kusiner.


En eftermiddags glass svalkar bra...


Min bror och jag.

Tack för så TREVLIGT sällskap!
Love you!



Lite utsikt från terrassen...
Åt andra hållet var poolen...


Lo-ika kavajen var så klart också med!
Sååå snygg till jeans.
Ni hittar den i min butik/nätbutik och där finns den nu på REA bland andra kläder!


Visar magen gör jag också för att det är semester (!!).


Jag som tittar på detaljer tyckte också så mycket om trappan till lägenheten...
Vi tog mest hissen men man ska ju smygmotionera så varför inte....haha...
Och trappen var vacker!



Lycka att få komma iväg, det säger jag bara.
Visst är det alltid skönt att komma hem också men hemma är man så mycket så det räcker och blir över känner jag som är bunden till butiken så mycket.
DÄRFÖR är det sådan lyx att få komma bort och se lite annat och bara koppla av och inte ta jobbet med sig hela tiden.


Ett inlägg till blir det från Spanien.
Min man fyllde ju 50 när vi var där så lite fler bilder kommer det allt.

Trevlig lördag!

Kramar!

Inga kommentarer: