måndag 10 juli 2017

Blomlådor.


Våra egendesignade blomlådor, och sen svetsade av min lillebror, blommar så fint nu!

Egentligen ville jag ha balkonglådor som satt fast i väggen men med tanke på fönstrens bredd här och fasadens plattor så skulle det inte fungera så bra när de sen skulle fyllas med jord och blommor och den tyngden det då blir...
Därför blev det lådor på ben som är snällare mot väggen.

Och att lådorna rostade snabbt med hjälp av saltvatten var perfekt!

Jag är inte så glad för blank svetsad smide till den här typen av grej och de rostiga lådorna blev mycket mjukare i färg till vårt gamla hus.



Ja nu skulle jag ju sopat under dem innan  jag tog kort, men man kan inte hinna allt. Så det bjuder jag på.😉

Fin måndag där ute!
💚

2 kommentarer:

Ein Dekoherzal in den Bergen sa...

OHHHH die schauen toll aus,,,,
solche habe ich no nie gesehen,,

wünsche noch einen schönen TAG
bis bald die BIRGIT

Tulipa sa...

TACK!

Kram Mariette