tisdag 20 juni 2017

Sega Mjölkchokladsnittar


Får man fresta med lite sommarfika...😊

Jag bakar inför Knäredsdagen som jag skrivit om innan (lördagen den 1/7 är det fika servering här hos oss).

Idag har jag bla bakat dessa godingar med Marabou mjölkchoklad...


Receptet har jag hittat hos inspirerande duktiga Fridas Bakblogg och där är det en guldgruva till recept!


Blir ni baksugna så kommer receptet även här.


Sega Mjölkchokladsnittar

175 g smör
0,5 dl strösocker
0,5 dl farinsocker
2,5 msk ljus sirap
5 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
150 g mjölkchoklad, grovt hackad (jag tog Marabou mjölkchoklad)

Ugn 175 grader

Vispa smör och strösocker och farinsocker och sirap fluffigt med elvisp.
Blanda de torra ingredienserna i en bunke för sig och arbeta in i smörblandningen.
När du fått en smidig deg arbeta in chokladen.
Dela i två delar och rulla till längder.

Grädda mitt i ugnen ca 20-25 min och skär sedan i sneda bitar.




Glöm inte att förbeställa dina jordgubbar inför midsommarafton!

💚
Nu är det i alla fall dags att städa köket här innan stängning.

Ha en fin kväll.

Inga kommentarer: