torsdag 15 juni 2017

Omskyltat och bråda dagar.


Godkväll!

Sent inlägg idag och egentligen kan jag ju liksom strunta i det men jag försöker verkligen hinna med att skriva här så gott som varje dag.

Idag har jag i alla fall skyltat om, eller ja egentligen började jag igår men hann inte klart så det fick jag fixa klart med idag.

Alltid roligt att ha det omgjort i skyltfönstret men för det mesta plockar jag fram nya saker här och där och det för att det blir så mycket större projekt att rodda bort allt i fönstret och sen fylla det igen.

Men kul!
Förstås!


Igår kväll var det niornas avslutningsmiddag/bal i Veinge och de var såååå fina.
Så roligt att se alla uppklädda och solen strålade så det kunde inte bli bättre.

Imorgon är det dags för Eric att sluta sexan och Olivia nian.
En stor dag med andra ord.


Magiskt fina gamla kristaller fick hänga från en annorlunda form på gammal lampskärm...som visserligen knappt syns men ni får fantisera...haha...




 Just denna skyltningen har lite extra inslag av antikt.
Som tavlan nedan...

(Ovan; Glasen i olika färger, fatet på fot osv...)


Nya fina lyktor från Miljögården.




Superfräscha nya medicin lådor!







Denna tavlan fick följa med mig hem idag.
Jag är just nu inne på att förnya lite på väggarna hemma och jag gillar fotokonst i svart/vitt eller botaniska print, liksom vackra speglar...

Nej, puh, nu ska jag stänga ner här och sluta svamla.,..
Denna vecka har både mat och motion blivit lidande, så blir det när man inte hinner riktigt med,
Inte bra alls.

Imorgon ska vi i alla fall ha kvalitetstid med familjen och det ska bli fint en skolavslutningsdag som är slutet på det gamla och början på det nya och ett långt härligt sommarlov ska påbörjas.

Fin fredag nu!
Kram M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså du har ju så himla fint!!
Kollade precis på Maps och det är 45 mil till Knäred från mig:( men kanske på semestern... Har du öppet i sommar?
Kram från en trogen läsare

Tulipa sa...

Hej!

Vad kul! Ja det var ju en bit att köra men utflyktsmål är ju alltid roligt att ha!
Vecka 29, 30, 31, 32 är det bäst att ringa innan man kör hit för att kolla om det är ordinarie öppet då det kan vara lite variation på öppning och stängning.

Välkommen till Knäred!

Kram Mariette