onsdag 24 maj 2017

Världens godaste hamburgare!


Ja världens godaste burgare det gör ju Johan Jureskog (eller?), men dessa är också supergoda och Eric frågar gärna efter dessa!
Alltid roligt när något går hem hos de yngre i familjen och jag måste ju säga att jag ofta önskade att det var mera som gick hem...😊

Alla "konstiga" saker som jag älskar att laga och testa det blir ofta rynk på näsan åt det.
Men även tummen upp ibland...😉


Testa gärna dessa burgarna;


Hemmagjorda hamburgare;

700 g nötfärs
2 ägg
0,5 dl kikkoman soya
0,5 dl vatten
1 buljongtärning (kalv eller mörk oxbuljong)
1 tsk svartpeppar
Grillkrydda

Värm upp vatten, soya, buljong och svartpeppar i en kastrull tills buljongen lösts upp.
Blanda ihop äggen med färsen och buljongblandningen (som fått svalna aningen) och låt sedan smeten vila ca 10 minuter.
Forma till åtta hamburgare, krydda med grillkrydda och grilla på hög värme ca 3-5 min på varje sida.



Idag regnar det och det behövs verkligen!
(väldigt olustigt att vi har så ont om vatten som jag skrev om häromdagen...)
Ska ju i alla fall bli kanonväder i helgen så det är verkligen ingen dålig väderprognos att sucka över.
Bara glädjas åt.
Ren och skär sommarlycka!
Så det blir till att grilla och njuta.

Kanske har ni lite långledighet framför er nu med Kristi Him och klämdag..?

Vi har öppet i butiken imorgon Kristi Himmelfärdsdag 10-12

Fredag 9,30-17,30
Lördag 9,30-13

Söndag på Mors Dag 10-12

Välkomna!

Vi ses snart igen.💚

Inga kommentarer: