lördag 6 maj 2017

Maj kväll och rosenkulor...


Vilken kväll det blev igår...
Alldeles vindstilla och ljummet efter en ganska så blåsig och mulen dag.

Hur härligt som helst att stanna kvar ute och njuta av stillheten efter den där hemmagjorda fredagspizzan och ett glas vin...😊

Just på fredagar får O och E välja maten (typ alla andra dagar väljer jag fast man får så klart lyssna på önskemål och synpunkter) och det är pizza med olika familjemedlemmars favorit topping som gäller på fredagarna just nu och har så gjort de senaste månaderna. (vi har tröttnat på tacos allihopa faktiskt).


Älskar denna utsikten...




När solen går ner bakom husknuten...


Den här fina lampan hittas i min butik.
Den är verkligen perfekt här i uterummet där så mycket som möjligt ska vara "transparent" för utsiktens skull, därför är även Tine K korgarna super att ha som lampa (har vi ovanför matbordet).


Idag är det såååå varmt och skönt!
Idag är det sommar och den ska det njutas av efter jobbet.


Det stora gamla körsbärsträdet i mamma och pappas trädgård bredvid butiken började slå ut igår...
Magiska maj!

Jag försökte fota de nya underbara rosenkulorna som kom igår ihop med trädet))
Men blommorna sitter ju högt så jag fick hålla upp den söta grodan!
😊



Vi har fått hem många fina trädgårdsdetaljer från just Eldgarden nu.

Tex dessa växtstöden i smide...
Vackra att stötta pionerna med när det är dags, bla...


Växtstöden kommer man bara att kunna köpa i butiken men rosenkulorna med det gröna vackra klotet finns i nätbutiken.

Ha en härlig lördag nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Så vackra bilder.
Ha en fin kväll.
Kram Helene

UlricaA sa...

Var det det du gjorde :) lever fortfarande på doften av pionen jag :) ha en go kväll och en härlig söndag! kram!

Tulipa sa...

Tack Helene!
Önskar dig en fin ny vecka!

Kram Mariette

Ulrica,
ja det var det jag pysslade med...haha...

Kram!