torsdag 18 maj 2017

Lite trädgård, kök och andra bestyr.


Nu grönskar det!


Även om det är mycket jobb med en trädgård och det kan kännas som en enorm stress ibland med allt som ska göras med stort hus och stor trädgård  så skulle jag vara halv utan det...

Ja jag skulle vara som en vissen blomma utan gräs som är mitt och utan blommor som är mina...

Vart skulle man ta vägen liksom...

Och nu vet jag ju att massvis med människor inte har trädgård och är lyckliga med det men är man uppvuxen på landet och med en trädgård så vore det som en stor förlust och sorg att vara utan den känslan som det ger...


Igår rensade jag ogräs här...
Singel är ju ganska jobbigt att hålla efter men det är så fint så det kan det vara värt.
Älskar knastret av stenen och en nykrattad grusgång hur snyggt är inte det...
😊

Sydkraft hade grusgångar runt hela huset då det var i deras ägo och det har vi bevarat.


Cordyline, klöver och olivträd...


Krukor, urnor, växter, pynt...
Sånt är viktigt i min trädgård!

De fulsnygga statyerna i sten från PB Home är nya i nätbutiken idag.





Möblerade om lite vid denna gavel igår också.
Flyttade järnsoffa och piffade med krukor.

Och så måste man ju försöka vila i sin trädgård...
Inte bara jobba!
💚😉
Jag var så trött när jag släpade mig in igår...
Men lycklig...


Och så här ser det ut i köket just nu.
Mårbacka i Sturehofs kruka och fina ampeln från Madam Stoltz som också den är ny i nätbutiken idag och den har jag fyllt med lite körsbärsblom och prydnadsgräs.



När det blir mycket blir det alltid mycket....
Just nu är vi på IKEA varje dag (nja inte riktigt men innan dess var vi inte där på ca ett år!!!).
Först var det nya golvet som de inte hade så det räckte, det blev flera rundor, och dagen efter O varit och fixat det sista så börjar kökskranen läcka så nu måste jag åka dit idag och köpa en ny.
(vi bor inte direkt nära IKEA heller..).
Så det är bara att få det gjort!


Och så sista bilden nu...😊
Har så mycket att visa just nu...

Kolla slingorna...
Åh vad jag tycker de är fina!
Dessa kan man ha både ute eller inne och de har som ni ser vit kabel och det är så fint...



Ha en riktigt go dag nu!

Kram Mariette

Inga kommentarer: