onsdag 31 maj 2017

Gammalt och nytt.


Innan det började regna igår kväll...

Plockade av lupinerna som börjat slå ut i vår backe mot vägen och samlade i min stråväska och sedan hamnade de i en stor glasvas.
Så vackert med våra svenska vilda blommor.
Det är inte mycket som slår det...


Idag hade jag inte kunnat hänga väskan på dörren.
Idag blåser det halv storm och regnar snett men tack och lov för regnet!
Så otäckt med vattnet som sinar...


Idag var det till att dra på sig sockar igen...
Att det var så varmt häromdagen känns nästan ofattbart just nu... Jag längtar så mycket efter solen och värmen redan så jag tror jag måste hem och göra rabarbersaft ikväll... Det kan väl sätta lite sommarsmak på denna onsdagen tror jag...


Men den här är ju bara för fin!
En gammal Svensk konditorbok!

nya blå gamla urnor med lock...

Jag fyller på med många härligheter en dag som denna när vädret är som det är och ingen tid behöver läggas på vattning av sommarblommor i alla fall!


Tänk att gamla böcker kan vara så vackra...


Tycker också mycket om gamla tryck som dessa på fåglar...
De säljs styckvis och kommer från en mapp med orientaliska fågelprints av John Gould.



Så söta gamla tallrikar...
Perfekta till sommarens fika under träden...

Jag började leta efter recept på kakor att baka till Knäreds Dagen idag faktiskt men kom ingenstans då jag istället fastnade bland grillrecept och sånt som kan vara gott att laga till helgen...
Hmm...typiskt mig....


Ja ni kanske kan ana att vi har massor mer av nya fina gamla saker...


Ballongerna i glas kom upp idag också!
Det är ju festtider nu så vad passar bättre än dessa i taket?!
(under femtiolappen kostar de också!)



💜

3 kommentarer:

ellan sa...

Böcker är vackra ting. Jag kan köpa böcker bara för hur de ser ut. :-)
De där ballongerna var ju superläckra! Det blev ju kalas direkt när de kom upp i taket.
Allt gott!

Anonym sa...

Hej!
Så vackra saker, speciellt dom blåvita urnorna.
Kram Helene

Tulipa sa...

Ballonger och böcker, sånt som man måste ha i livet)) Tummen upp för det!

Ja visst är urnorna fina...funderar på att ta hem dem till oss faktiskt...jag är galen i sånt där blå/vitt...haha...Så klassiskt och fint.

Kram på er!