torsdag 4 maj 2017

Fågelbad och uteröj...


Försommarblommor...
Visst är det något speciellt med dem...


För flera år sedan köpte jag ett hängande fågelbad på Zetas trädgård och det hänger ute alltid.
Jag tröttnar inte på det för att det är så enkelt fint...

När jag såg att vår leverantör Eldgarden hade liknande så beställde jag så klart hem dem till butiken.
Så fina att ha en liten vattenspegel i och ibland piffa lite extra med en enkel blomma som får flyta där i också...


Fågelbaden finns i två storlekar och ni hittar dem i nätbutiken nu.



Igår började jag röja i uterummet i butiken.
Där behövs en rejäl städning mellan varven då löv och sand blåser in och nu är det verkligen dags att sätta fram det fina trädgårdspyntet då säsongen för att dekorera sin trädgård är inne!
Lika mycket som jag tycker om blommor, lika mycket älskar jag att sätta dit små stilleben av pynt och trädgårdsting...
Det är pricken över i!




Röd klöver, buddha och vit narciss...

Nu ska vi hämta hem blommor och leverera blommor.

Fin torsdag på er!

Inga kommentarer: