lördag 22 april 2017

Mitt nya bord och annat!


Och så kom nya bordet på plats!

Så himla vackert tycker jag...
Verkligen en möbel som inte är som alla andra och jag är lite småkär i detta nu...

Jag går och tittar på det och bara njuter...
Ler för mig själv och känner att det var ett väldigt bra beslut.😉

Provade mig fram så smått igår vart det skulle stå, hade ju inte så mycket tid över till det, men huvudet gick på högvarv i hur det skulle kunna stå och fixas till och platsen som ni ser att bordet står på nu...det är inte den platsen där den senare hamnade.😊

Detta bord kan man beställa genom butiken om man är sugen på ett likadant.
(Maila mig för info och pris i så fall)


Ett sånt här bord kan liksom lyfta ett rum!
Det är hur elegant som helst och galet vackert att placera ljus och blommor på då glas alltid har en förmåga att göra detaljerna finare...

Bordet har samma leverantör som de magiskt fina solspeglarna och just de speglarna har vi nu fått påfyllning av också!


Vi har också fått leverans från en av våra favoriter när det gäller detaljer till trädgården och det är Eldgarden.

Nu finns dessa silverkulor hos oss.

Åter igen är vi inne på blänk))😉



Silverkulorna finns inlagda i nätbutiken.

Och så har vi fått påfyllning av dessa stiliga marschall hållarna.


Åh vad jag längtar efter denna grönskan...
(det har blåst så in i norden nu i över ett dygn och vårvärmen den känns som en hägring som aldrig ska komma...Ja jag vet att det är bara att härda ut...men ibland är det så trögt...)
April kan verkligen vara tokvarm eller som nu, med vintern flåsandes i nacken hela tiden...


Idag ska jag ut och springa en runda, har inte sprungit på hela veckan.
Jag har blivit lat...haha...nej då..har varit ute och gått varenda kväll men inte alls känt för att springa och kanske är det bra att låta benen få "vila" mellan varven också för det blir ju känningar av för mycket löparrundor.

Ska baka också och laga en god pasta till kvällen är tanken.
Imorgon fyller Olivia år så då blir det lite kalas för henne.

Tänk alltså, sexton år inatt sedan den dagen då vi fick vårt första barn.

Jag blir alltid så nostalgisk och påmind om tiden och hur viktigt det är att vara närvarande och försöka förvalta dagarna på det bästa sättet man kan innan alla har gått och tåget passerat och själv står man kvar på perrongen och undrade vad som hände...

Nej, så vill man ju inte ha det.

Nu är nu och denna dagen är en gåva.

Bästa lördagen till er!

Kram Mariette

Inga kommentarer: