lördag 1 april 2017

Dynor, cloudy och hej april!


April!
Hurra!
Så himla härligt att det känns ofattbart...
Som jag längtat mig bort från denna vinter, det kan inte hjälpas...det har bara känts så.
Så otroligt mycket funderingar denna vinter också och jag tror inte det gjort vinterhalvåret muntrare...
Nu ser jag bara fram emot ljuset.
Att få vara ute, Att få fixa i trädgården. Att få vara kreativ för det är då jag är lyckligast.
Att få vara det jag är bäst på helt enkelt.


Nu finns dessa Cloudy krukorna i greige i nätbutiken.

Cloudy är en serie krukor designade av Hanna Wessman känd från TV-programmet Äntligen Hemma.
"Det finns inget som lika effektivt och enkelt kan få ett rum att kännas hemtrevligt och ombonat som vackra blommor och växter! Jag ville skapa en kruka som tar för sig utan att ta över och som var lika snygg som vas som kruka!"- Hanna Wessman


På måndag får vi hem nya fikonträd...


Nya dynor Tine K Home har jag plockat upp i butiken...





Våren jag älskar dig!

Ikväll ska vi grilla...finns liksom inget annat jag längtar efter nu i matväg om vi pratar om helgmys.

Jag minns så tydligt den där känslan från i höstas när man visste att nu var det definitivt många dagar tills det var dags för detta igen...att sitta här ute. att vara i uterummet, att ljuset skulle återvända...
Och nu är det här!

Däckstolarna åkte fram igår och de nya Tine K dynorna passade perfekt där i.

Hoppas helgen kan bjuda på mycket sköna timmar för nu vill jag bara vårstäda i trädgården.
Det blir så fint när man räffsar fram påskliljor, planterar blommor, klipper ner perenner, plockar fram sina små saker ur förrådet som man inte vill ska frysa sönder under vintern.

Låter trädgården leva upp igen.



Igår hämtade jag ut ett nytt print på posten.
Ska bli spännande att öppna det idag då jag aldrig hann igår.

Önskar er en lycklig lördag!

Inga kommentarer: