lördag 25 mars 2017

Snabbakat och så gott bröd!


Alltså det här brödet...det var såååå himla gott!
Jag hittade det på Lindas Bakskola och här kommer det om ni blir sugna på att baka det;


Nyttig aprikos och valnötslimpa utan vetemjöl

1 st

7 dl havregryn (mixas till mjöl)
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
2 ägg
3,5 dl filmjölk
125 g torkade aprikoser
75 g valnötter

Garnering; ev hackade valnötter


Ugn; 180 grader

Mixa havregrynen till mjöl i en matberedare eller mixer med knivar.
Vispa äggen fluffiga med en elvisp.
Dela aprikoserna i två delar och bryt sönder valnötterna på mitten.
Blanda de mixade havregrynen, bikarbonat och salt i en bunke.
Blanda ihop de torra ingredienserna, äggen som du vispat och filmjölken till en kladdig smet.
Rör ner aprikoser och nötter i smeten.

Häll smeten i en limpform klädd med bakplåtspapper, strö ev över lite hackade valnötter.

Grädda limpan längst ner i ugnen ca 55 min.



Vi har fått hem de fina naturfärgade jutemattorna från Tine K Home i en större storlek än de vi haft tidigare...

Så himla bra kvalite på dessa! Slitstarka och snygga och smälter in lika bra i innemiljö som i ett uterum...
Jag är så nöjd med den vi haft hemma i över ett år...

På bilderna syns den nya storleken.




Vilket väder vi har idag också...
Jag får inte glömma att ta med mig pensèer när jag kör hem från jobbet idag.

Ha en strålande lördag!

Inga kommentarer: