söndag 5 mars 2017

Min söndag och ett boktips.



En söndag som denna får mig att längta ännu mer efter våren och ljuset och för jorden att börja grönska...

Jag bläddrade bland lite kort igår som jag skulle sätta i denna nya fina fil de fer korthållaren från Madam Stoltz och det blir vår och sommar kort där för min del (så klart!).

Jag har inte fått så mycket gjort idag men har i alla fall bakat en ny kaka och så tog jag mig tiden att göra Världens godaste lasagne, recept från Matplatsen (googla Världens godaste lasagne Matplatsen så kommer det upp). Den är sååååå god. Köttfärsen ska puttra minst två timmar och det blir grejer av det...😊

Sen så har jag ägnat mig åt böcker.

Drog ut lite på måfå ur bokhyllan och funderade på om jag skulle läsa om vissa och så fastnade jag i rader hos Bodil Malmsten,-jag älskade verkligen att läsa henne förut...
Bodil Malmsten, Erica Jong och Sylvia Plath stod på min topp lista back in the days...

Men annars läser jag just nu Alex Schulmans bok "Glöm mig"

Starkt om kärleken till en mamma som dricker för mycket.
Ett boktips från mig.



Jag har som vanligt fotat lite också men inte laddat ner bilderna så det blir bara dessa idag.

Nu är snart bästa TV-kvällen på intåg.
Mästarnas Mästare, Innan vi dör och jag avslutar kvällen lite för sent med en grymt läskig serie på C More Series (Cardinal).

Hoppas ni haft en bra söndag!

Kram

 ( Korthållaren hittar ni i nätbutiken )

Inga kommentarer: