onsdag 22 mars 2017

Kokosgömmor och magnoliakvistar


Idag på morgonen åkte jag tillbaka hem efter att jag skjutsat till skolan och innan det var dags att öppna butiken.
Jag hade planerat att baka dessa små godingar.
Jag är så dålig på att baka småkakor nu för tiden...så ibland får man ta tag i det där))😊
Fylla på med gott i burkarna inför vårens fikastunder i solen...

Vill ni ha receptet kommer det här;

Kokosgömma

300 g mjukt smör
7 dl vetemjöl
1 dl socker
2 äggulor

Blanda till en deg och dela i ca 35-40 bitar.
Rulla till bollar och lägg i aluminiumformar. Gör en fördjupning med tummen.

Kokossmet;
75 g smör
0,75 dl grädde
0,75 dl socker
1 tsk mjöl
2 dl kokos

Blanda allt utom kokosen och låt sjuda ihop några minuter.
Blanda sedan ner kokosen.
Fyll i formarna.

Grädda i 175 grader ca 15-20 min.


Kolla så fint mina magnoliakvistar börjat slå ut!
💝




Ägg ska det vara!
Det är vårtecken!

Tycker påsken infaller lagom i år, förra året var den ju så tidig att man inte fick någon riktig påskkänsla alls...


Vi kommer att få påfyllning av de populära fjädrarna vilken dag som helst men de gammelrosa kommer inte i lager mer för i år, men flera andra sorter och även några nya vi inte haft innan.


Visst får man energi av solen...
Jag tycker jag hunnit mycket denna veckan fast att det bara är onsdag.
Har fortsatt måla lister och städa och jobba och baka och promenera...

Så skönt när ljuset ger nya krafter.

Fin onsdag!

Inga kommentarer: