lördag 18 mars 2017

Det där man funderar på som kan bli bättre...


Hej där.

Vilken besvikelse det var idag när man rullade upp rullgardinen...
Snö....ja jösses...

Men nu är det bara regn...det är ju bra mycket bättre.

Jag hoppas jag kan ta mig en joggingrunda idag. Har haft sån värk nu i ett par veckor så denna veckan har jag bara tagit någon promenad. Men en uppfriskande joggingrunda är precis vad jag skulle behöva för en rejäl endorfinkick!


Brukar ni också gå och fundera på vad ni vill förändra och förbättra hemma...

Jag tycker att man alltid går och tänker på vad som skulle kunna grejas och göras för att det ska bli bättre och finare.

Stort som smått.

Just nu letar jag efter något nytt att hänga på väggarna i stora rummet...
Jag vill ha något lite modernare...Tror det lutar åt någon photo art i svartvitt.


Något jag är riktigt nöjd med här hemma är förstås solspegeln.
Den gör verkligen sin vägg!

Just nu har vi en kvar i butiken som är till salu.

Inför helgen har jag satt magnoliakvistar på köksbordet och hängt dit de fina målade äggen från Miljögården tillsammans med lila blomsterfjäderknippen.

Vårvackert!

(finns i nätbutiken)







Nya snygga galgar från Madam Stoltz.


Finns i mässingsfärg och svart.

Här hänger min fina Hermès sjal...😊
Dessa galgar är hur läckra och bra som helst att tex hänga sjalar och skärp i.


På tal om att förändra hemma så har jag börjat måla lite lister...
Ingen synbar förändring kanske för den som inte vet men det blir ju bra mycket fräschare då man som vi har många gamla lister som nu behöver börjas målas om.
Jag fick ett spontaninfall igår kväll att börja på de värsta men i vårt stora hus är verkligen inte planen att dra över alla...Den tiden har jag inte just nu men jag har börjat i hallen på ovanvåningen.

Nu vill jag önska er en riktigt god lördag.

De fina galgarna landar i nätbutiken under dagen.

Kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju hur mycket energi som helst!👍👋

Tulipa sa...

Nej, inte riktigt alltid...Men ibland))

Kram Mariette

Anonym sa...

Vilken underbar butik Du har🙏 Inhandlade en rund tinek spegel å superfina fjädrar hos dig förra veckan, så alla som läser bloggen, åk inom, så mysigt🌸👌🌸👌

AnnaHelena sa...

Jättefina bilder! Du har en jätteskön stil i ditt hem! En perfekt mix av gammalt, nytt, färgglatt och stilrent. Älskar verkligen den där spegeln! Och vilken jättefin krans du visade i ett tidigare inlägg!

Kram // AH

Tulipa sa...

Åh men tack snälla ni!
Vad glad jag blir av så fina hälsningar!
Verkligen på riktigt GLAD!

Kramar Mariette