söndag 26 februari 2017

Livet på en pinne!


Hej helgen.

På vårt köksbord där spirar våren försiktigt...

Den är blå, grå och vit...
Med fjädrar, pärlisar, italiensk keramik och ljus i kombination med glas.


Dessa cylinderlyktorna med cementbotten är nya från Storefactory Scandinavia och har den rena fina känslan som är svår att tröttna på.
Tycker om att glaskupan är lika fin att sätta över en växt och så bara ljuset ensamt kvar på botten, likväl som att använda den komplett som den är tänkt.

Variation med andra ord!

Långa blå vackra strutsfjädrar fick vi också hem till butiken i veckan.




Är det helg vill man ju laga extra god mat och unna sig det man kanske inte gör under veckodagarna.
Igår gjorde jag en god pasta med fläskfile, pestosås, parmesan, ruccola, nötter och parmaskinka...

Mmmm...
Livet på en pinne!😊
Jag väljer pasta framför potatis anyday!


Idag har jag bakat en kaka, sprungit en runda,(skulle jag inte gjort för tusan vad ont jag har i en muskel i högerbenet just nu..så det var ingen lyckad runda), jag har skrivit ner fler nya recept jag ska testa, tvättar, städar...Ja det vanliga om man är hemma en söndag och vädret är grått,
Men det är ju saker som ska göras.

Längtar så himla mycket efter att boka en resa också men när man jobbar varje helg är det inte så självklart när man ska kunna ta sig ledigheten. Jag är dålig på att få tummen ur.
Jag borde verkligen bättra mig och ta tag i sånt...Har flera "saker" som kunde infrias om jag kom till skott...Julklappar, presenter...

Alltså, pinsamt.
Livet ska ju levas här och nu.

Och samtidigt så är det ju så att ha eget det är en livsstil.
Det är dubbelbottnade känslor ibland kan jag säga över detta...

Men får väl se om vi kan hitta något som "passar"...

Hur som helst...

Hoppas ni har en skön skön söndag!

Kram M
💙

Inga kommentarer: