lördag 4 februari 2017

Gott och blandat en lördag!


Goddagens.

En runda i skogen efter jobbet och nu ska jag försöka hinna lite vettigt här hemma innan det blir matlagning.

I hallen hemma just nu...


Här har jag väggförvaring från Tine K, till vantar, mössor, hörlurar osv...(skymtar på översta bilden längst till höger), praktiska, stråväskor till ponchos och stora sjalar, en liten bambupall från (Tine K) precis rakt fram för att ställa saker på...
Ibland står där en lykta, ibland en kruka eller vas med blommor, men just nu en stråväska med den härligaste blå Libertytyg kanten som vi fick hem häromdagen.

Alltså blått gör mig så glad...
Det är sommar, hav och himmel...


 Det största fatet från Zef Design som kom hem i veckan får stå på köksbordet...

Ja där går dit mycket mer än tre citroner...haha...
Men dessa ska vara till kvällens matlagning och fatet har precis landat innanför vår dörr så jag har inte hunnit lägga dit mycket mer än så...
.
Men tänk en stor vacker sallad på ett sånt här fat...



Igår fick vi smycken jag blev så glad när jag sprang på på Formex.
Enkla silversmycken med de vackraste av symboler...


Peace.

Finns som både örhänge och berlock.


Silverarmband med marockansk blomma till höger...


Silverberlockerna finns också i form av Livets Träd.

En snabb runda på bibblan hann jag också idag.
Nu ska jag läsa Leif G W Perssons dotters bok som blivit så hyllad...
Bortom varje tvivel av Malin Persson Giolito.

Hoppas den infriar alla förväntningar))

Fin lördag!
Mellomys och allt det där!

Kram M

Inga kommentarer: