lördag 10 december 2016

Men varför har jag inte gjort detta innan?!


Idag när jag kom hem från jobbet möttes jag av den underbara doften av pepparkaksbak...

Först en mysig julbetonad dag i butiken och sen julstämning när man kom hem...
Precis vad som gör en riktigt grå decemberlördag till en strålande dag!

Jag ville egentligen gått på en julkonsert idag men man hinner inte allt och idag valde jag den där joggingrundan före istället.
Det blir nämligen inte så mycket joggingturer nu och det beror på att jag jobbar extra mycket denna tiden och orken och tiden räcker inte till allt så därför ville jag verkligen prioritera en löprunda i skogen (och julmusiken fick stryka på foten tyvärr).


När jag körde hem från jobbet idag hade jag fyllt bilen med diverse pynt och grönt.

Alltså varför har jag inte satt en gran i uterummet innan?!!!
Helt galet att jag inte gjort det faktiskt...

Det är ju så lätt att sätta in en sån här liten gran och det blev supermysigt!
Här är ju perfekt att tända en brasa (för här är ju kallt om vintern...) och ta en varm glögg och lyssna på lite julmusik inför jul (eller rättare sagt till jul för det är ju först då vi är hemma hela familjen) och så myser man här med tända ljus och varmt att dricka innan man går in för att äta julmat.
Jamen ni hör ju hur bra jag planerat det...hihi...


Skönt när man blir nöjd i alla fall,-för tro mig jag är så självkritisk... 




 Det var kolmörkt när jag höll på här så jag hann inte allt jag önskat men det kommer ju en dag imorgon också.
De fina grå nystanen hittar ni även i nätbutiken.
(allt pynt i granen från min egen butik och det går i grått, blått, creme och lava.



Ha en riktigt fin lördagskväll nu!

Kram Mariette

Inga kommentarer: