lördag 9 juli 2016

Sommarlängtan, Jante och att tro på sig själv!


Sommar.

Men för mig vill inte den där riktiga sommarkänslan infinna sig,

Den där helt magiska sommarkänslan av S O M M A R.

Kanske kan det vara för att vädret just nu inte är så där överjublande varmt så man kan packa badväskan, kanske för att jag inte börjat med semestern ännu...

Ja jag tror inte, jag vet att det är därför jag inte har hamnat i stadiet med sommar i hela kroppen ännu.

Men den andas mig i nacken ibland, snuddar vid min kind och känns i kroppen när den dansar förbi och glimtar som den gör då och då.

Men den riktiga känslan av sommar, den har jag fortfarande framför mig.


En salig blandning av blommor är sommar.
Eller hur...

Jag tycker de fina stora rostrosetterna vi har i butiken passar lika fint vinter som sommar och denna rosett ska jag spika upp på en dörr på uthuset.
(från min butik/nätbutik)



Och här är jag,...för en liten stund sedan...
Har precis sprungit 1,5 mil så jag klappar mig själv på axeln och säger bra gjort Mariette!
Det var ett år sedan sist. Där emellan blir det "bara" rundor på 8-9,5 km.
Jag tycker de passar så bra i mitt liv för att känna att jag ska hinna med och vara lagom efter jobbet på kvällarna
Att köra för hårt med sig själv så det inte blir kul är inte vad jag vill.
Rundorna längtar jag efter, men att jag sprang lite längre idag vara bara ett spontant infall och det gick hur bra som helst så jag är lite extra nöjd med mig själv idag.
Jag säger strunta i Jante!
Våga säga att du är bra!

Och sen är det ju alltid andra som springer längre och är så mycket bättre på alla sätt och vis men det där med att jämföra sig med andra är det dummaste man kan göra.
Det kommer alltid finnas andra som är bättre, duktigare, mer lyckade, framgångsrika, snyggare, tip top och allt och hela fadderullan så man gör sig bara en otjänst att jämföra sig själv med någon annan.
Nej, gör det som är bäst för just Dig och var nöjd med det Du har och åstadkommit så blir Ditt liv det bästa det kan bli.

Trevlig lördag!

Många kramar!

3 kommentarer:

Meta sa...

Helt rätt så jag stannar inne i regent idag och njuter andras braiga bravader.
Ha det gott och mys på söndagen.
Kram Meta

Tulipa sa...

Det gör du helt rätt i Meta!
Man gör det man känner för.

Skön söndag!

Kram Mariette

UlricaA sa...

Tycker du är fantastiskt duktig!