måndag 4 juli 2016

Kvällsrunda i min trädgård...


En liten runda för vattning i trädgården efter jobbet.
Stannar upp och känner sommaren som jag saknar...
Ni vet den där varma känslan. Inte känslan av regn och rusk som dominerar lite för mycket just nu för min smak.

Men den glimtar ju till ibland där ändå.
Sommaren.
Vinden vilar, solen värmer och allt som är mitt sommar i trädgården är där.
Just nu.
Precis nu.

Att stanna upp och njuta och vara tacksam.
Vara här och nu.
Något man alltid måste påminna sig om känner jag.

Det är ju så lätt att glömma.

Men i trädgården blir man påmind om det enkla fina...



De perenna luktärterna är så ljuvliga nu.
Jag satte mitt växtstöd i pil (från butiken) här och det blev väldigt bra.



När kvällssolen lyser genom de röda Flammentanz rosorna, balkonglådan är sitt mest sommarfina och jag står på trappan med min kaffekopp och tittar ut genom rosenbågen mot grusvägen...
Vardagslycka 
och hemmakärlek...




Buskros Mozart, i kombination med klätterros Etude på samma gavel.
Cerise är för övrigt en höjdarfärg till vårt varmröda gamla tegelhus...


Busigt vildvuxet är vad jag hinner med men jag gillar det...




Honungsros möter de blodröda bladen hos japansk lönn.


Min lavendel på stam börjar så sakta få sin lila färg.


En ensam stol och bakom cypressen en staty av en flicka som nästan gömmer sig i buskaget...


Trädgårdens sista pioner...



Imorgon fyller vi på med nytt ute i antiken, en massa paket ska skickas, nya baliparasoll är på ingång och så ska jag försöka börja slipa lite för att förbereda för målning,

Hoppas ni haft en bra dag!

Sommarhälsningar!

2 kommentarer:

Monika sa...

Om man ska vara strikt finns det väl inget som heter perenn luktärt även om jag vet att många kallar den så.
Rosenvial heter den.
Kram

Ekenäsliv sa...

Så makalöst vacker trädgård ni har!!!
Har av nån anledning INTE lyckats alls med luktärter.. de vill sig inte alls här, vet inte vad jag gör för fel....
Kram Anna