söndag 3 juli 2016

Knäreds Dagen och Erics födelsedagskalas!


Dukat för kalas för Eric som fyllde 12 år igår.

Dukat för kaffekalas i butiken på Knäreds Dagen.


Hej!

Åh idag pustar jag ut...
Så där dagen efter när alla förberedelser är över och man fixat allt man skulle.
Då är man lite trött.
En veckas förberedelser inför dagen som var igår när man skulle hinna med allt på en och samma dag.

Jag är jättenöjd. 
Det var ju en väldigt mörk himmel man vaknade till igår med världens blåst och störtregn (kunde med andra ord inte bli mycket värre!) så tack till alla er som trotsade vädret och kom och fikade, besökte butiken och gjorde dagen till något extra.

Efter lunch klarnade vädret upp och de som ville fika kunde tom sitta ute då!
Vi hade ju annars bla dukat här inne i verkstan där vi dukat upp fika bordet, plus två andra rum.




Vi hade öppet med servering till klockan sexton och sen for jag hem för att fixa det sista inför Erics kalas och nästa omgång gäster.

Hade kokat nypotatis kvällen innan som jag nu fixade en potatissallad av, favoriten med bla äpple, bostongurka, rödlök, creme fraiche, majonäs mm... så himla god och knaprigt krispigt fräsch, (receptet ligger under Recept kategorin men ganska långt tillbaka,...jag har ju haft denna bloggen länge nu!).
Till det grillade vi kyckling, hamburgare och hade två olika sortres såser, bröd från Lottens i Västralt, kex och sallader.


Hurra för världens bästa Eric!


De fina guldfärgade ljuslyktorna från House Doctor hittar man i nätbutiken.

Jag hade dukat långbord i uterummet, 
så klart, när det är sommartider!

Och kvällen bjöd på riktigt fint väder!

Tack och lov eftersom det underlättade när vi skulle grilla.



Etude rosor i vas på soffbordet.



Och så beundrade vi bebisen allihopa...



Och några spelade badminton och sen badades det i dammen och allt det där som de brukar göra på Erics sommarkalas.
(När jag var liten önskade jag alltid att jag skulle fått fylla år på sommaren, det verkade vara liksom så mycket härligare än att vara en sån som fyllde mitt i vintern...)


Tre drömtårtor hade jag bakat.
Vi var 19 personer och vi hade klarat oss på två!
Men det var nog för alla var så mätta eftersom det inte var långt tidigare vi ätit mat.
Alltid svårt att veta hur mycket som går åt och det är min fasa att maten inte ska räcka!


Och Eric fick sjunget tre födelsedagssånger för sig, varav en på spanska!
Vilken lyxuppvaktning!


 Jag lovade svärmor att lägga ut receptet på bloggen på tårtan och det hittas här från 2013!

(Klicka på länken!)



Idag plockar jag i ordning, har sprungit en runda, som jag längtat efter så många dagar nu!, och fixar hemma i lugn och ro.
En dag för lite vila helt enkelt!


Hoppas ni har en härlig helg!

Kram från mig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt otroligt hur mycket du hinner och orkar fixa! Vackert (säkert gott också!) blir det dessutom!
Var rädd om dig!

Meta sa...

Ibland är det rätt konstigt att allt ska hända på en gång. Men du klarade det galant, vila i kväll för nu är det jobbarvecka igen det går fort nu.
Ha det gott
Kram Meta

Tulipa sa...

Tack snälla ni!
Ja i lördes kväll var jag väldigt trött och sliten...Ibland får man plocka fram reservkrafterna))!

Idag har jag vilat upp mig.

Kram Mariette