torsdag 26 maj 2016

"Pricken över i!"


När man gillar trädgård gillar man ju oftast inte bara blommorna man har där utan även "prylarna" är superkul. 
Pricken över i. Som att inreda inne fast ute. Ja ni fattar vad jag menar...

Kontraster är alltid fint.

Blankt mot matt, högt till lågt, färger som framhäver varandra. 
Osv.

Just nu blommar buskpionen i mammas trädgård.
Se så läckert det blev med ett brons skimrande klot till den...



Vintage i ett träd blir dekorativt.


Min egen trädgård har inte blivit ompysslad på ett par veckor men jag har i alla fall kommit i god gång med att plantera mina krukor med sommarblommor.
Vädret har verkligen inbjudit till att ta sig tid till det.
Annars har jag just nu ett mission att i alla fall mosa liljebaggarna som inte ska göra mina liljor till nakna pinnar.
Ohyra är nackdelen och smolk i bägaren för trädgårdsglädjen.


Vi har fått hem vackra klassiska slanghållare i järn.
En sån där evighetssak som man aldrig tröttnar på för den är tidlös.


Både kloten och slanghållarna hittas i nätbutiken.

På återseende!

Inga kommentarer: