fredag 13 maj 2016

Planera och fixa.


Så blev det ännu en solig magiskt fin maj morgon och på radion säger de att vi ska njuta nu för sämre väder och fallande temperaturer är på ingång...
Åh vad jag iiiinte vill det.

Jag kan inte få nog av den sommar vi bjudits på.

Kvällarna efter jobbet är ju magiska...
Rundorna man kan ta i skogen är sagolika...
Det finns inte ord för hur vackert det är här i Sverige när det gröna exploderat i försommarsång och träden blommar och den vita huden äntligen äntligen antar en annan nyans....


Livet är lite mera varje gång det blir ljust och varmt.


Igår planerade vi lite för konfirmationen nästa vecka så nu äntligen har vi bestämt vad vi ska bjuda på och jag har insett att jag måste skrota en hel del planer och beställa färdigt för jag hinner inte.
Så det man vill är inte alltid det man kan.
Inte lätt när man jobbar och kommer hem när gästerna också kommer.
Men tårtor ska vi baka själva och så är det ju det andra fixet inför kalas förstås.

Igår var vi och köpte det sista i klädväg inför konfirmationen, hoppas jag...(!).


Tänk...
Redan syrener...


Förutom att vi har konfirmation nästa vecka så fyller även min mamma 70 år.
Sjuttonde maj.
Då är det liljekonvaljtid.



Jag har lagt in de vackra mörkgrå vaserna, den efterfrågade ljusstaken och några fler smycken i nätbutiken idag.

Och så avslutar jag med denna bild som verkligen summerar hur det känns efter dessa underbara försommarrundor i skogen då man laddar kropp och sinne med lycka och styrka och intryck.


Happy!

Kram!

1 kommentar:

UlricaA sa...

Du är klok om du beställer...det var så skönt! jag var oxå jätteentusiastisk och skulle göra själv men beställde och det var enormt skönt. Sen fick vi iofs äta rester i tre dagar och har kvar i frysen men vad gör väl det? Ha en skön söndagskväll! kram!