lördag 13 februari 2016

Mitt hjärta bankar för blått.


Jag har alltid tänkt att antingen är man en grön människa eller en blå...
Om man nu måste välja...

Och jag har alltid fallit allra mest för blått.
Genom alla år.

I vår och sommar är det ju mer blått än någonsin och guld och mässingsdetaljer är ju bara så där himla elegant tycker jag...


Denna vasen som är djupt midnattsblå och lagom smal för att bara "putta" i sisådär 3-5 blommor är hur elegant som helst med sin guldfärgade tyngre fot.

Jag tycker den är smashing snygg.
Faktiskt.

När jag lade ut en bild på instagram igår på detta så fick jag även frågor på underlägg och hund.

Vasen är ny i nätbutiken och kommer från House Doctor, underlägg Svenskt Tenn och hund gammal favorit som är antik.

Mix and match och gör dina personliga små stilleben så blir det bra!


Igår flödade solen in genom fönstren och jag passade på att fota dessa när jag var hemma på lunchen och fixade pizzadeg som skulle jäsa till kvällen...

Lycka med sol!




Laddade för Mello ikväll?

Jag är så laddad att jag inte ens vet vem som uppträder...
Ja på den nivån är mitt intresse men kolla får jag nog göra...
Det är ju show och festligt och vissa låtar kan vara överraskande bra.

Glad lördag.

PS;

Alla Hjärtans Dag

öppet i butiken 11-13

Välkomna.

3 kommentarer:

Meta sa...

Så fint det är hos dig mysigt med solen sol strålar in genom fönstren. Blått ja det är vi nog många som älskar. Själv har jag försökt att gå från det till andra färger men se det är omöjligt det blir blått till slut ändå.
Ha nu en riktigt fin Alla hjärtans dag
Kram Meta

Ekenäsliv sa...

Är med blå, rakt igenom :)
Så gillar jag ju rosa med, men det är ju himla fint till det blå:)
Vi kör tredje gången gillt på middag här ikväll :) Äntligen är alla friska!
Vasen var superfin!!
Å hunden var ju ett stort gilla på!
Mello måste vi allt ha på i bakgrunden ;-)
Ha en fin kväll!
Kram Anna

PS: jag har ju skrivit en del om min dotter och hennes måeende, nu besökte vi en annan skola igår och det lutar åt att vi kommer byta skola. Då tror jag många saker kommer falla på plats.. <3

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Japp, laddad för Mello.
Sen QX-gala. En riktigt glammig kväll här hos oss.
Trevlig kväll till dig Mariette!