lördag 20 februari 2016

Kalasdags.


Det finns ljuslyktor och så finns det ljuslyktor.

Dessa facett ljuskopparna från Tine...jag tröttnar bara inte på dem.
De är de finaste som finns och jag älskar att man kan blanda dem.
Jag har så klart dukat bordet med dem till ikväll och facettvasen till.

Jag tycker dessutom att dessa ljuskoppar passar lite extra fint till kristallglas. 
De är lagom tjocka och facettslipningarna ger dem det där skimret som är så speciellt.

Har sett att vissa företag gjort kopior men de är inte alls i samma klass som dessa.





Hej hopp!

Hoppas ni har en bra lördag!

Här håller jag på att dö av värmeslag typ...
Vi är inte kända för att ha kallt i detta huset och speciellt när man då kalasfixar så blir man liksom ännu varmare...puh...
Så ingen polotröja eller tjocktröja överhuvudtaget om man är bjuden hem till oss...haha...


Idag har det snöat ganska rejält men nu kvittrar fåglarna och det som faller nu är mest regn...


Kvällens meny till de sjutton gästerna;

gryta som jag förberedde igår eftersom den skulle koka länge, ris, sallad och två sorters bröd (ett har jag bakat då eftersom jag gärna provar nytt)
Efterrätt; världens godaste kladdkaka med bär och grädde
(ja den hette så...haha...får väl se det...)

Dags att hoppa in i duschen och svida om.


Trevlig lördag!

På återseende!

Och kram!

2 kommentarer:

Meta sa...

Ha en riktigt trevlig kväll och lycka till med allt. Ljuset bryter sig så fint i de slipade lyktorna
Ha det gott och grattis
Kram Meta

Tulipa sa...

Tack Meta!
Vad gulligt av dig!

Trevlig helg!
Kram Mariette