måndag 15 februari 2016

Hej från mig till dig.


Jo men visst!
43 år idag.
En gång om året ska man ju fylla år.

Och helt ärligt, det är ju inte så mycket att fira...
Helt ojämnt och allt.
Meeen samtidigt så känner jag att det inte stämmer för livet är alltid värt att firas,
så länge man har det.

Just nu läser jag Kristian Gidlunds bok I kroppen min.
Och man blir så berörd.
Det är hemskt och sorgligt och orättvist.
Livet.

Kapitlet han skriver till sitt ofödda barn när han insåg att han aldrig skulle få något barn...
Att han aldrig skulle komma så långt vidare i livet...
Att det skulle ta slut innan...
Många tårar i det kapitlet...


Så i alla fall.
Här är jag!
Ruffsig och bara så där hej hopp!

Hej från mig till dig som läser här.


Och en stor sol på himlen har vi haft hela dagen.



Julrosor i korgen...


Dessa kransarna var en hit förra året så nu har jag fått hem en ny omgång.

Hittas idag i nätbutiken.

Och visst blir man väl glad av vårens strålande blommor?!!!



Solskenshälsningar M

12 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hej och stort GRATTIs fina du!!!
Då är vi ju av samma årgång;-)

Har med läst den boken... Å vad jag grät...

Hoppas du får en jättefin kväll!
Varma grattiskramar,
Anna

Tulipa sa...

Ja det är ju en himla bra årgång det))!
Tusen tack Anna!

Kramar Mariette

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! :-)

Mvh HildeSu

Tulipa sa...

Tack snälla HildeSu.

Kram Mariette

Anonym sa...

Hej! Grattis på din dag.
Har oxå läst den boken. Massa av tårar& nästan för tuff för mej men en mycket tänkvärd bok.
Kram
Helene

Tulipa sa...

Tack snälla Helene.

Kram Mariette

LILLA MÖBELVERKSTAN sa...

Grattis på födelsedagen! En till med samma årgång här :)
Kram Victoria

Tulipa sa...

Tack Victoria!

Kram Mariette

Meta sa...

Hipp hipp hurra för dig då. Visst måste man fira varje år. Jag firar mannen i morgon som fyller bra mycket jämnare än du. Har bakat kakor till hans jobb idag och i morgon far vi bort.
Den goa killen har en liten extra plats hos mig och min familj. Vi känner dom, dottern har varit tillsammans med hans bror. Det var inte så lätt att läsa boken men det gick, dotter kunde inte göra det.Kan ibland sätta mig och se Gills veranda som han var med i.
Önskar dig en fin kväll och bra vecka
Kram Meta

AnnaHelena sa...

Stort grattis till en härlig tjej med en fin blogg! Kram // AH

Ingelas tradgard sa...

Grattis,grattis goa dej!!!!

Tulipa sa...

Meta, AnnaHelena, Ingela

Tusen tack!

Kramar från mig!