måndag 8 februari 2016

En dos av vår.


Förr tittade man i fotoalbum.
Nu får man titta i sina mappar på datorn när man vill se sina bilder och minnen.

Bloggen är ju förstås också ett sätt att dokumentera och skapa ett slags fotoalbum.
Ett litet utvalt album som vem som helst kan se.

Jag hade så goda intentioner att fortsätta med riktiga album men det lades ner...
Det blev inget mera med det helt enkelt när man mer och mer använde datorn och slutade framkalla foton.

Så är det och det har jag slutat ha dåligt samvete över.

Så här när man längtar mycket efter våren så har jag samlat några små bilder från februari och mars.

Och det man lätt kan konstatera...
det är att det händer mycket nu på några veckor och det man längtar efter det kommer snabbt,
trots allt...fast att det inte alltid känns så.

Men det ljusnar och växer och vaknar.
Lite för varje dag vi har.



Födelsedagskalas för mig förra februari.
Kalas dukar med vita pärlisar och favoritljuskopparna från Tine K. Så klart!


Små utropstecken av vår får man ha hemma lite här och där.












 Härliga tider vi har framför oss!


Kramar M

4 kommentarer:

Meta sa...

Läcker vår du bjuder på den r verkligen välkommen i sakta mak så vi får njuta läääänge
Ha det gott i veckan
Kram Meta

Ekenäsliv sa...

Å fick ännu större vårlängtan när jag såg dessa härligt bilder...
Varje dag är en dag närmre våren och ljuset :)
Kram kram här från sjukstugan..

Madame Edith sa...

Härliga bilder, ja nu längtar vi efter våren :D Tack för inspirationen!

حراج السيارات sa...

good job

حراج السيارات