fredag 5 februari 2016

Alla förändras vi...


Helgstädning pågår!



Hej där ute!

Ååååhhhh men tack.
Tack tusen tack.
För snälla jättefina ord. 
Det betyder mer än vad ni kanske kan tro.
Senaste tiden har jag fått lite extra fina kommentarer från er som kommer till butiken och fina rader här inne. Det betyder massor!

Jag har faktiskt tvivlat på en hel del sista tiden. 
Då betyder det mycket med ord tillbaka.
Jag känner att jag vet inte riktigt hur jag vill ha det med saker och ting och var jag står.

Jag känner mig mätt på mycket (och det är inte samma sak som allt!) med bloggvärlden, men då är det ju faktiskt bara för mig att välja bort det jag är trött på.
Och det har jag gjort.
Jag läser inte alls samma bloggar som jag gjorde förr.

Alla förändras vi och så även jag.

Det viktiga är att följa sin egen väg och fatta beslut som är bäst för mig och ingen annan.

Jag tror att jag just nu och mer än vanligt är i en tid av sökande och tänkande och analyserande och det är ändå bra.
Det är den vägen man måste gå för att utvecklas även om det ibland kan vara lite jobbigt.

Ja nu blev det mycket här...haha...
Orkar ni ens läsa..?

Men jag måste bara "skriva av mig" lite.
Det är mycket som snurrar just nu.


Jätteroligt att ni blir sugna på att testa Washologi!
Det ÄR beroendeframkallande jag lovar.
Det är den sista perfekta touchen att spraya och njuta av när städningen är klar!
Jag älskar den.

Jag har Harmoni-Lavendel till kuddar, plädar, gardiner osv.

Längtan-Bomullsblomma till uppfräschning av kläder, men det där gör man ju precis som man vill.
De doftar gudomligt fräscht och mjukt bägge.

Jag har faktiskt inte hunnit testa tvättmedlet men det ska jag göra i helgen.
Roligt med fina bra tvättprodukter!


Och med det vill jag önska er en jättefin fredag!

KRAM

12 kommentarer:

Meta sa...

Trotts allt så måste det väl vara bra för din butik att du har kontakt med den yttre världen också. Det är ju lätt att bli blind och stirra på bara sitt eget tyckande.Har tyckt många gånger att folk bara orkar tycka och engagera sig i så mycket men jag är där själv nu.Det är spännande och roligt.
Ha det gott och hoppas du hänger kvar i alla fall.
Kram Meta

Tulipa sa...

Meta, ja men absolut! Vi behöver alla influenser och intryck men det jag menar är att det ska vara de intrycken som gör en gott. Som är positiva.

Kram Mariette

Anonym sa...

Jeg setter stor pris på bloggen din! :-)
Jeg liker instagram også, men av en eller annen grunn liker jeg blogger enda bedre. Hele stemningen kommer bedre frem, mer tekst osv. Tusen takk for bloggen din! Stemningsfulle bilder.... jeg blir noen ganger sittende leeeenge og se på dem...! :-)

Mvh HildeSu, Norge

Unknown sa...

Hej!
Har googlat runt och letat efter en vit marockansk lampa och kom in på din sida ....den va makalöst fin och jag undrar ifall du har den kvar i butiken ?? Det va en vit hålmönstrad lampa med svart tofs :)
Mvh Veronica

Unknown sa...

Hej!
Har googlat runt och letat efter en vit marockansk lampa och kom in på din sida ....den va makalöst fin och jag undrar ifall du har den kvar i butiken ?? Det va en vit hålmönstrad lampa med svart tofs :)
Mvh Veronica

Tulipa sa...

HildeSu, TACK! Jag blir jätteglad för att du skriver och att du tycker så. Verkligen jätteglad! Extra roligt att få feedback när man känner sig lite "vilsen" och behöver det. Jag vill absolut inte sluta med bloggen, jag känner att den ger något som inte instagram kan ge men eftersom jag bloggat så länge är det kanske naturligt att jag någon gång hamnar i en svacka och tänker och funderar... MEN, eftersom jag alltid känner ett stort behov av att dela med mig av bilder och sånt som dyker upp i min vardag så kan jag ju liksom inte sluta... Absolut inte ännu på länge. Bloggen är min lilla "bebis" och en del av mig.
Kram!

Tulipa sa...

Hej Veronica,
Jag vet vilken lampa du menar.
Tyvärr finns den inte längre kvar, det var ett tag sedan jag sålde sådana så där kan jag inte hjälpa dig...
Beklagar.
Leverantören var Sid Sid

Trevlig helg!
Mvh Mariette

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Man måste gå på sin magkänsla... det är inte alltid lätt men oftast rätt.
Ha en fin fredagskväll.
Stor kram
Jessica

Anonym sa...

Your blog is very interesting. I read it every day. Especially the beautiful photos, I love them. I am missing the translation-bottom of German Language.

Best regards
Chris
from Heidelberg/Germany

Anonym sa...

Jag supergillar din blogg pga att den är så jordnära, allt kan hända. Det är den fina vardagen som kommer fram.
Mixen mellan recept, du och de dina och vackra saker är väl avvägd.
Fortsätt du det är bra som det är!
Dalkullan

Tulipa sa...

Chris,
thank you! So glad to hear that you like it in here!
Makes me HAPPY!

Dalkullan,
supertack! Vad glad jag blir att du gillar! Precis som det är.

Kramar Mariette

Tulipa sa...

Jessica,
tack för din hälsning och kloka ord.
Trevlig helg till dig!

Kram Mariette