tisdag 2 februari 2016

20 nyanser av grått


Jag måste erkänna att min inspiration går på sparlåga.
Jag kan inte hitta den i detta grå väder som idag dessutom bjuder på halv storm.

Ja alltså, man kan ju inte begära att det ska kännas tip top inspirerande jämt men det underlättar när den kommer så där automatiskt och man bara brinner för allt man vill och måste göra.

Nu är det mer så här;
Ok, mellan klockan elva och tretton (kanske man kan sträcka sig till 14) finns det mest chans att få lite ljus om man ska fotografera något. 
Och drömscenariot är ju då om solen behagar visa sig på himlen.

Men nja....
Skulle man vänta på den skulle man inte få mycket jobb gjort av kategori fotografering.

Jag vet. Jag vet.
Samma sak varje år.
Men man glömmer (minnet är ju så snällt och tacksamt att det förskönar och lättar upp fakta).
Tills man står där igen då efter jul och läget är...
Ja...Typ tjugo nyanser av grått.

Men,
 så kan det skimra till av inspiration,
 i alla fall,
 när man bestämmer sig för att det får gå ändå.
Nu får jag ta tag i det.
Och då är det så skön känsla.

När inspirationen kommer smygande och glädje för att få till det fina finns där.





Iris Lights i Graphic Grey finns nu inlagt i nätbutiken liksom lite annat nytt fint för dagen...





Dessa dubbelpallar av palmblad och trä är en vårnyhet från Tine K.
Så himla fina och lättplacerade (och lätta att flytta runt om man nu är av den sorten som jag som gillar sånt!)


Denna tiden på året blir det en del TV och böcker på kvällarna.
Sånt som håller en levande under vintern när man inte kan vara ute kvällstid.

Igår missade jag inte säsongspremiär av Husdrömmar.
Älskar det programmet.

Hoppas ni har en skön tisdag.

Så stormiga hälsningar från mig.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Hej! Vill bara säga att du, trots att du inte känner någon inspiration, inspirerar mig med din blogg. Jag brukar följa din blogg och gillar mixen av blommor, kläder, inredning, frisyrer, löpning och resor. Just nu är jag sjuk och går på behandling och då är det extra mysigt att bryta av tillvaron med dina bilder och din text. Tack!
Kerstin

Tulipa sa...

Åh tack själv Kerstin!
Vad glad jag blev för din hälsning och dina fina rader.
Det värmer jättemycket ska du veta.
Jag ska ta det med mig.

Hoppas du kryar på dig snart.

Kram Mariette

Meta sa...

Grått är vackert både ute och inne. Det gäller att se det fina i det så blir allt bra.( om man inte är sjuk, då finns det bara grått moll)Snart kommer de där härliga dagarna vi längtat efter.
Ha det gått
Kram Meta

Tulipa sa...

Ja snart kommer de härliga dagarna vi längtar efter...

Kram till dig Meta!