måndag 4 januari 2016

Två boktips.


Ett par boktips tänkte jag bjuda på idag.
Vintern är ju liksom som gjord för böcker eller hur?
Om det är någon gång på året man ska hinna läsa så är det sannerligen nu när mörkret gör dagarna korta, trädgården och sena kvällar ute kan man glömma och ja...det är helt enkelt inbjudande att krypa upp i mörkret i favoritfåtöljen eller sängen med en bra bok.

Martina Haags "Det är något som inte stämmer" är en måste läsa bok.
Och ser ni att jag minsann har en sådan jacka i hushållet (haha) som är en symbol i boken för Mannens....
Han,
 som hon inte kan förstå hur han kan lämna sin familj på det viset han gör det.
Som bedrar henne och barnen.

Med tanke på vad som hänt i Martina Haags liv så är det inte långsökt att se hennes äktenskap i denna bok och vad som hände med det.
Sorglig, gripande.
Jättebra tyckte jag.

Och så denna jag började på igår...


"Eld och djupa vatten" av Camilla Grebe och Åsa Träff.
En riktig sträckläsarbok som man bara vill läsa vidare i för den är så sorgligt grym och spännande.



Längtar tills jag får komma hem och läsa idag!

1 kommentar:

LILLA MÖBELVERKSTAN sa...

Har precis läst Martina Haags bok. Väldigt bra, tyckte jag! Hon sätter verkligen ord på känslorna. Som du säger, förstår man ju att mycket är självupplevt. Jag får läsa ditt andra tips :) /Victoria