onsdag 9 december 2015

Tankar om att ha butik och dagens!


Vackra snitthyacinter med en av storsäljarna, boll ljusslingan...


Hej Hopp.

Fullt upp i verkstaden nu.

Vira in massvis av paket, fixa med blommor, fixa med det och det...

Ja vi har ju många ben att stå på i denna butik och det är väl det som gjort att man överlevt i alla dessa år...

Jag har faktiskt haft min butik sen jag var 25...och nu är jag 42...

Klappar mig lite på axeln där för lång och trogen tjänst...
Det har varit många butiker under dessa år som kommit och gått.

Att driva butik är ju inte så lätt som många ibland tycks tro.

Fick en fråga idag hur vi kunde ha alla dessa dyra fina märken i Knäred...som Tine K Home, House Doctor, Watt & Veke osv, osv...

Och det är ett beröm gott nog.
Att vi kan ha alla dessa märken jag bara kunde drömma om att sälja förr...
För hur skulle det gå med det lilla underlag vi har i ett samhälle med knappt 1200 invånare...

Jag är väldigt stolt att kunna ha detta här.
Och det går med allt man kämpar med vareviga dag.
Tack vare att jag når ut till er genom blogg, instagram, genom nätbutiken, genom att ni kör hit utifrån och allt det där.

Tack för att det går att ha sin dröm här.


Hemma i "köksfönstret".

Amaryllisen den röda som slagit ut...


Försökte fotografera nyheter i skumraskljuset igår...

Och nyheterna hittas nu i nätbutiken.



Mera vackert från Gerbera.

Redskapskrukan är så fin och praktisk då den har hål i botten så vatten rinner ut om man vill ha den till nydiskat.

Allt  från Gerbera är handgjort av deras skickliga keramiker, varje produkt unik och med känsla.



Snyggaste hushållsrullehållaren!

Grön marmor och mässingsfärgad pinne,
Tung och stabil och lätt att byta rullen på då det inte behöver skruvas av en knopp upptill.
Kan verkligen rekommendera denna!
Pryder vårt kök hemma också.



Servettringar som ger dukningen det där extra!


Idag lämnar vi 15% rabatt på alla armband från Lo-ika.

Gäller endast idag och ovan ser ni ett exempel på dem.

Ha nu en riktigt härlig dag!

Tack för att ni fortsätter kika in här!

Kram från mig!

Inga kommentarer: