torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År! Kärlek och vänlighet!


Årets sista dag...
Nyårsafton och årskrönikorna kommer lite över allt.

Jag tittade på Rapports årskrönika igår...
Såg ni den?
Jag har aldrig gråtit när jag tittat på den förut men igår tyckte jag den var förfärlig...
2015, vilket år av sorg och flykt. Krig, terror och död.
Man vet ju om allt detta men när det blir så många starka bilder på en gång så får man ett ännu större hugg i hjärtat av hur det är...


Och så kommer det ett mail från en av alla dessa snälla människor på vår jord...

Som inte känner mig men som tar sig tid att skriva några rader av vänlighet och önskningar om ett Gott Nytt År.
Hur värmande och glädjande är inte en sådan enkel fin handling.
Någon som tar sig tid för just dig.


Ett utdrag av mailet.

...
"First thing in the mornings I check the weather and news, and then for better balance:) some favorite blogs. It`s wonderful to see the peace and beuty that bloggers around the world like to share! Always good to know there ARE people out there in the big wide world (which can be ugly and nasty...) that do stay calm and have kindness.

May God continue to bless you and yours."
...

(Thank you so much Brenda I had to quote some of your words because it made me smile and my heart warm from your kindness!)

Igår överhuvudtaget så fick vi många snälla positiva berömmande kommentarer i butiken från kunder...

Såna som bara ville säga "för att de tänkt och pratat om det" och spontana besökare som kom förbi som berömde.

TACK.
Om ni visste vad glad man blir!
Man tar det med sig till dagar när man tvivlar.



Jag brukar göra en årskrönika över mitt år.
Har inte kommit så långt denna gången så jag får väl se om jag blir färdig till det.

2015 har varit ett år med både mycket sorg och svårigheter, men också mycket glädje och en ljusning till mörkret.
Som vanligt har det varit mycket jobb men även tid till det som betyder mest. Familjen.

Varje år har sitt och för 2016 känns det hoppfullt och ljust.

Bilden ovan är ett collage där mina mest gillade bilder 2015 på instagram valts ut.

Lite kul att se vad som får flest likes.

Inte överraskande så är det blommor.
Gärna tulpaner i mängd!

Nu önskar jag er ett riktigt Gott slut på 2015 och en riktigt God start på 2016!

Gott Nytt År och tusen tack för att ni fortsätter att läsa och titta in här!

Många kramar Mariette

4 kommentarer:

Meta sa...

Visst är vår värld inte sig lik, det lilla goda vi gör gör ändå en viss skillnad för många.
Dina blommor glädjer många. Det får du uppskattning för med ett gilla. där kanske det finns dom som aldrig får en bukett, du ger dom nåt att minnas på näthinnan, för det är till alla och då kan även de ta till sig det.
Det behöver inte vara storslaget och märkvärdigt, Säger som Ernst Det enkla är finast.
Nu önskar jag dig och din familj ett fint och bra 2016
Kram Meta

Ekenäsliv sa...

Så tänkvärda ord... Å jag önskar av hela hjärtat att 2016 blir ett vänligare och ödmjukare år...
Året då vi ser varandra för de vi är...
Önskar dig än en gång Gott Nytt År!
kunde inte bläddra förbi när du skrivit så fint <3
Kramar Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

***Önskar dig en god fortsättning på det nya året!***
Kram,
Regina

Cat sa...

Jag njuter av dina vackra ord och bilder, önskar dig ett riktigt fint 2016. Kram, catarina