onsdag 18 november 2015

Tända ljus i mörkret...


Ibland kan man vrida och vända på sina ord...
Ja det blir liksom inte helt rätt och det blir inte allt det man skulle vilja säga...

Men i vilket fall som helst.
Jag tycker man känner sig väldigt rädd för situationen som är...
Som kan bli...
Som det hölls presskonferens om idag.
Förhöjt terrorhot mot Sverige.


Det får mig att välja bort vissa saker jag planerat att göra för det känns helt enkelt för obehagligt...
För just så känner jag i denna stund...
Hur andra känner,
- ja det kanske är helt annorlunda..?
Men det som känns osäkert, det som innefattar platser med mycket folk, det som känns onödigt det vill jag inte göra när läget är som det är...

För vem vet...


"Lev som vanligt men var uppmärksam."

Vad innebär det?

Så här har jag aldrig tänkt förut.

Men just nu.
Kan jag inte känna på något annat sätt...

Oro, rädsla...





Den här fina ljusringen Lucia från PB Home fick vi hem till butiken/nätbutiken idag.
Den känns gammeldags, enkel och tidlös.

(Känns bra med allt som är välbekant i tider av oro.)

Ljusringen passar lika bra året runt och kan lämpligtvis dekoreras efter säsong.

Jag stack några kvistar av pistage i ljusringen för att få lite känsla av grönt.


Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för Dina ord om det som händer just nu ! Visst blir det på ett sätt en örfil att helt plötsligt så är ondskan här i vårt trygga Sverige . Vi kanske ska fundera på öppna gränser med mera när sådana krafter är i rullning .Vi vet inte vad vi har öppnat dörrarna för i vår tro att vara goda hjälpsamma ???? Jag önskar givetvis att jag har fel ! Mvh en sybersyster

Anonym sa...

Jag tänker lite som du..
Oroar mig plötsligt när sambon är på konferens i Sthlm och ska flyga från Arlanda.. Det har jag aldrig reflekterat över innan..
Jag brukar inte tillåta mig att bli såpass rädd att det begränsar mig i vardagen men jag funderar en extra gång på om/hur vi ska göra med vår planerade charterresa.
Nä, nu tänker jag bara fokusera på att vi har turen att bo i ett land som folk vill fly TILL och inte tvärt om. Och känna mig glad och tacksam över att bo i en liten ointressant "håla" på landet.
Låt positiva tankar och krafter vinna!
Kram!