tisdag 13 oktober 2015

Sirius, du fina lilla silverstjärna...


Igår kom det lite mera belysning.
Och visst är det väl det vi är i störst behov av nu...
Ljus och belysning.
Idag morse var det verkligen extra mörkt!

Jag tänkte på det igår...
Att för min del är det hela tiden innan jul som är nästan viktigast. Viktigare än julen alltså.
Så man hinner njuta, när man nu tycker om allt detta som har med advent, pyssel, dofter, bakande, blommor osv...ja då man vill liksom ha det under lång tid för att det inte bara ska vara snipp snapp slut så var det över.

Jag tycker hösten blir så mycket trevligare när man går all in och fixar med höstfint och liiiite adventsinspirerat som kan smälta ihop med hösten...Tänker då tex på slingor, rumsgranar, kottar, små stjärnor osv...


En fin efterlängtad ljusslinga med silvriga stjärnor kom alltså igår.
Och nu finns den inlagd i nätbutiken.


Bädda soffor och bänkar med plädar och skinn känns höstombonat...



Igår blev jag så väldigt sugen på att baka mjuk pepparkaka, men då hade jag så klart inte ingredienser till det hemma...krävs lite mera planering. Men snart kommer jag definitivt att baka det första med smak av advent.
Jag älskar det!


Mycket snack om de nya sedlarna har det varit.
Jag har inte sett röken av någon..
men igår hade vi den första kunden som betalde med en sådan.
Lite speciell känsla...
(speciellt så här i kortens tid också)

En skön höst tisdag med mys och ljus önskar jag er!

Kram

Inga kommentarer: