lördag 24 oktober 2015

Personligt för trädgården och en efterlysning!


Hej sköna lördag.

Nu har jag varit ute och planterat och det är alldeles vindstilla skönt och fåglarna kvittrar.
Hösten har verkligen varit fin.

Igår fick vi leverans av en för oss ny leverantör.
Eldgarden.

Har sneglat på dem innan men inte kommit till skott, det finns ju många fina leverantörer man vill handla av))!
Men nu blev det Eldgardens tur att få komma till oss på Tulipa!
Hurra för det!
Jag blev så glad när jag plockade upp sakerna som kom igår.

Ni vet ting till trädgård som har det lilla extra och som man verkligen kan göra så där fint som man själv känner för...

Allt kan smyckas efter säsong och det är bara fantasin som sätter gränser!

Kransen med hönsnät är nu smyckad för höst.
Snart är den smyckad för advent...
Med kanske nötter, granris, små röda malusäpplen...

Till våren får den en annan kostym...
Jag kan verkligen rekommendera dessa för er trädgårdsintresserade som gillar att skapa och pyssla och vara lite (eller mycket!) kreativa!



Hjärta med hönsnät i samma stil som kransen.
Platt baksida gör att de hänger bra.


 Fin fågelmatare...
Jag valde att sticka äpplen på pinnen men du kan ju lika väl sticka dit talgbollar eller hänga en från kroken under äpplets skaft.


En cykelkorg kan man så klart också plantera i!


Lilla ljusslingan tråd fick hänga med här också.
Blir så effektfullt med allt vad små slingor gör...



Åh härliga höst!

Nyheterna finns här i nätbutiken.


Och så var det den där efterlysningen...

Känner någon igen denna katten?
Denna fina fina hankatt som är så försynt, snäll, kelen till tusen och blir så glad när någon visar honom lite ömhet...

Han dök upp hemma hos oss i somras. Stod och tryckte invid husväggen lite blygt och smög och när vi såg honom såg han lite ertappad ut...

Sen har han dykt upp ibland.
Ofta när jag varit ute i trädgården så helt plötsligt har han varit där, legat alldeles tyst och tittat på när man lyft blicken...

Han blir förstås överlycklig när han får lite mat men har aldrig försökt komma in fast att vi under sommaren hade dörren öppen hur mycket som helst som man ju har på sommaren.


Han försvinner och är borta ibland veckor, men så plötsligt dyker han upp igen som han gjorde i torsdes...
Mager där under den ganska tjocka pälsen, som alltid när han kommer, (och så har han en sån där fantastisk luden svans!) och så sitter han där och kikar försiktigt...
Hej jag är här igen...

Nu är det så att vi har redan två katter så han kan inte flytta in hos oss. Jag drar gränsen vid två.
Men vi tycker så synd om honom...
Han måste komma från ett hem eftersom han beter sig som han gör och är så fint sällskaplig och gudomligt snäll och visar du att du vill klappa honom så finns det inga gränser för hur lycklig man gör honom...

Så därför lägger jag ut ett par bilder på honom här och hoppas det kan ge något.

Denne fine lille katthanen behöver verkligen ett hem.


Kram!

Inga kommentarer: