fredag 16 oktober 2015

Nya stjärnor till adventspiffet!


På seneftermiddagen igår fotograferade jag lite mera advent.

Och ja, stjärnor...
visst är det fint...
Även om jag i år hittat ytterligare en favoritform till advent/jul i trädens silhuetter...

Förra året körde jag tre pappstjärnor på olika höjder i samma fönster i stora rummet och det var jag väldigt nöjd med.
Kommer att göra samma i år. Blir lite effekt och riktigt riktigt mysigt...

I år har House Doctor kommit med en ny variant på stjärna som är naturfärgad och i ett fanerliknande material...


Vita, grå och svarta är stadiga favoriter och still going strong!


Skimmia är en supertålig växt med sina fina vinröda blomsterställningar och trivs hela året ute i våra breddgrader, väldigt tacksamma och rekommenderas!


Små vaxade malus äpplen och kottar som pynt...


Stjärna ornament med bark/glitter...
Lika snygga att hänga som att luta.


Den lilla batteriljusslingan Sirius stjärna silver har varit populär denna veckan i nätbutiken.



Hej fredag!

Denna veckan har gått så där alldeles extra fort det konstaterar både jag och Olivia och Eric.
Men är det inte alltid så...att man aldrig riktigt hänger med, dagarna rusar...


Om en månad andas vi nästan advent så därför är det bara att köra på med fotande inför det till nätbutiken.
Annars lever jag i hösten och njuter av det.
Overkligt vackert är det ju ute när solen lyser på löven...

Är ganska trött av alla tabletter jag måste äta just nu, men det är bara till att gå och lägga sig tidigt om kvällarna och få försöka få lite luft och ljus innan det blir mörkt om kvällarna.

Var tid har ju sitt och lycka är att leva i ett land med årstider.


Ikväll blir det fredagsmys och kanske en äppelpaj, är det höst så är det!

Kram M

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ja det går fort dit... Snart är vi där med julmys, längtar allt lite:)
Glögg borde ju snart vara ok att börja smutta på, eller hur :)
Ha en fin helg!
Kram Anna

LIVSGLITTER - 25, livet som mamma & änglamamma sa...

Oh så jag längtar till jul! Ännu mer nu när jag fick se dina fina bilder <3

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Som jag längtar till Advent och julpyssel :)
Stor kram o ha en fin kväll.
Jessica