tisdag 27 oktober 2015

Hjärta, klocka och fler vackra sittdynor...


Ännu en strålande fin höstdag...

Nu när barnen har höstlov behöver man ju inte heller gå upp lika tidigt på morgnarna och det är allt lite skönt det...
Jag börjar alltid jobba ett par timmar innan vi öppnar butiken (vi öppnar halv tio) för att hinna med paket i nätbutiken osv men nu när det är lov så är jag inte på plats lika tidigt men det märks verkligen så mycket man får uträttat de där två timmarna när man är ensam och bara kan jobba på vid datorn.
Alltid så mycket mer att göra där än vad jag tror folk i allmänhet förstår.

Som ni säkert märkt lägger jag även mycket jobb på mina bilder.
Det tycker jag är så roligt och det ger inspiration, förhoppningsvis till er, men även till mig själv att jag får känna att jag får skapa på det viset också.

I eftermiddag har jag varit hemma och kokat ihop en soppa till kvällsmat, Nikkalouktasoppa..hmm...stavas det så...,  tänkte vara förberedd inför kvällen, och samtidigt fotade jag två fina nyheter från Eldgarden.

En ny favorit i butiken helt klart!

Trädgårdsfina saker som jag märkt att även ni uppskattat.


Så nu har jag lagt in dessa två nyheterna...
Klocka i rå zink, fågelmatare.
Perfekt att hänga en talgbolle på kroken i klockan men jag satte dit äpplen och lite annan ögonfägring...


Hjärta matt grå zink stomme med zink ögla.
Lätt att pynta efter säsong.
Här lite höstfint i dekorationsväg..
.




På förmiddagen kom också leverans av fler långhåriga isländska sittdynor.

Alla är one of a kind och det är också det som är charmen och det fina unika.
Olika i färgställningar, längd på päls osv....

Finns nu påfyllt i nätbutiken.



Hoppas ni har en bra tisdag!
//Mariette

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Den där fågelklockan blir jag allt lite sugen på.
Ha en fin onsdag. Kram kram!