fredag 2 oktober 2015

Hej helgen!


Oktoberkänsla...

Hej.

Fredag.
Hjälp så skönt!

Trots att veckodagarna går så fort och är roliga dagar med jobbet så kan man ju aldrig komma ifrån att en helg är en helg!

Jag blir lite trött av mörkret som kommer tidigare nu så därför är det ännu viktigare för mig att få motionera och få frisk luft.
Sen sover jag som en stock.

Jag tycker det är så skönt att gå och lägga mig och sova...

Ibland kan jag nästan vilja gå och lägga mig lite väl tidigt...
Så då brukar jag säga att jag ska gå och läsa en bok..men det är ju inte min plan utan att få sova lite tidigare...hihi...
Men det behöver man ju inte låtsas om...))!


Dessa fina järnflingor kom hem häromdagen.
Så snygga att tex hänga på en lykta som jag gjort här, lägga på ett ljusfat, i en ljusbox eller hänga i en fin lärkgren...

Hittas i nätbutiken idag.


Häromdagen plockade jag in denna buketten från trädgården till köksbordet.
Tänk så mycket man ändå kan få ihop av det som växer i rabatterna ännu...
Fanns mer att välja på men denna spontana färgkaskad till blandning fick det bli.

Härligt med färg!


Så denna busiga bukett och ljusstakar och fat pryder vårt köksbord...
Jag tycker så mycket om att ha ett bord där man får plats med mycket!
Vi har ju ett ganska stort fyrkantigt matbord vilket ger plats att ha saker på bordet.


Detta glasskåpet köpte jag förra hösten från House Doctor och det är jag väldigt nöjd med.
Här har jag bara saker jag tycker om och är fina.

Just nu ser det ut så här.


I dagarna kom leverans från Atelje Epifor och Emma Carlgrens ljuvliga illustrationer ska snart läggas in i nätbutiken.
Ovan ser ni ett exempel på ett av hennes motiv. Men denna är som ni ser i vykortsstorlek, ett provex från Formex och Emma. Det som kommer att säljas är större planscher, två storlekar.

Som denna tex...

Bild lånad av Atelje Epifor.




En fin fredag önskar jag er nu!

Kramar M

Inga kommentarer: